۰ نفر
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰

ایران نوشت: سردسته یک شبکه زورگیری که با تهدید رانندگان اقدام به سرقت و آدم‌ربایی کرده بود، در برابر اتهام سنگین قتل یک راننده تاکسی قرار گرفت.

این تبهکار هنگامی که راننده جوان را با دست‌های بسته در صندوق عقب تاکسی انداخته بود و از دست پلیس فرار می‌کرد هدف شلیک  مأموران قرار گرفت، اما گلوله‌ای به صندوق عقب تاکسی اصابت کرد که باعث مرگ این راننده شد.

ماجرای اول: دوم اسفند 92 «سیروس» - سردسته شبکه زورگیری – و دوستش «اکبر» در خیابان 45 متری گلشهر خودروی تاکسی را به مقصد مهرشهر دربست اجاره کردند اما پس از طی مسافتی، با تهدید راننده تصمیم به سرقت خودرو گرفتند که با مقاومت راننده تاکسی، او را زخمی کردند و پس از سرقت اموالش متواری شدند.

ماجرای دوم: سردسته شبکه، دو روز بعد که با همدستی «سعید» در خیابان دکتر همایون سوار تاکسی خطی شده بودند به بهانه بیماری همسرش، راننده را به محله کلاک کشاندند و در کوچه‌ای خلوت، با تهدید چاقو چند قرص خواب‌آور به راننده خوراندند ولی راننده ربوده شده در فرصتی مناسب از دست سارقان فرار کرد و دزدان خودروی او را به سرقت بردند.

ماجرای سوم: هفتم اسفند سردسته شبکه به همراه پسری به نام «بهزاد» در میدان شاه عباسی خودروی پراید را به مقصد خیابان ساسانی دربست اجاره کردند. آنها در یکی از کوچه‌های خیابان مصباح با تهدید راننده با چاقو، وی را وادار به خوردن چند قرص خواب‌آور کرده و او را در صندوق عقب خودرویش حبس کردند. سارقان پس از ربودن اموال راننده، برای انجام کاری مقابل بیمارستانن کسری توقف کردند که راننده جوان از صندوق خودرو خارج شد و پا به فرار گذاشت.

... جنایتی دیگر: سردسته شبکه با فرار طعمه‌اش با همدستی «بهزاد» در ادامه اقدامات خلافکارانه‌اش، مرد جوانی را در گوهردشت به عنوان مسافر سوار خودروی مسروقه راننده فراری کردند اما در میان راه به بهانه پنچر شدن لاستیک ایستادند و پس از سرقت اموال این مسافر با تهدید چاقو او را در بیرون شهر در باغ متروکی رها کردند.

و ماجرایی دیگر: «سیروس» سردسته باند ساعت 6 صبح روزبعد، زن جوانی را در چهارراه طالقانی به مقصد مترو سوار کرد و در نزدیکی مترو با اشاره به همدستش – عادل – ضمن تهدید زن جوان با چاقو به سرقت اموال وی پرداختند و با تغییر مسیر به سمت جاده چالوس راه افتادند تا نقشه شومشان را اجرا کنند، اما خودروی مسروقه‌شان خراب شد و به رها کردن زن اقدام کردند.

در ادامه جنایات این تبهکاران، تلاش گشت‌های پلیس در شهر کرج برای شناسایی و دستگیری اعضای شبکه آدم‌ربایی و زورگیری پیگیری شد. تا اینکه مأموران یکی از همدستان «سیروس» را دستگیر کردند و به اطلاعاتی در مورد وی دست یافتند. تصویر چهره‌نگاری سردسته شبکه در اختیار کارآگاهان قرار گرفت و دستور قضایی برای شناسایی مخفیگاه وی آغاز شد  سرانجام صبح جمعه 13 اسفند مأموران گشت کلانتری اسلام‌آباد کرج با مشاهده خودروی تاکسی سمند و رفتارهای عجیب پسر جوانی که روی صندوق عقب نشسته بود، ظنین شدند اما به محض نزدیک شدن به آن، راننده ناگهان بسرعت حرکت کرد و درحالی که هنوز دوستش روی صندوق نشسته بود، مسیر میدان آزادگان را پیش گرفت و در فرصتی مناسب، خود را به داخل خودرو کشاند.

خودروی مورد تعقیب، در مسیر جاده محمدشهر، با سرعتی زیاد حرکت کرد و همزمان با فاصله گرفتن از خودروی پلیس، سرنشین عقب پیاده شد تا فرار کند اما مأموران او را دستگیر کردند. بلافاصله‌هم پیام دستگیری راننده فراری و توقیف تاکسی سمند به همه واحدهای گشتی در طول مسیر اعلام شد.

سردسته در تله پلیس

مأموران کلانتری 25 محمدشهر که رد خودروی مورد نظر را شناسایی کرده بودند با ایجاد راهبندان مصنوعی، مسیر تردد خودروها را بستند اما «سیروس» که خود را درتله پلیس گرفتار می‌دید، پس از برخورد با چند خودروی سواری فرار کرد.

مأموران برای متوقف‌کردن وی با دو اسلحه اقدام به شلیک هوایی کردند ولی با بی‌توجهی راننده روبه رو شدند. بنابراین لاستیک‌های عقب خودرو را نشانه گرفتند و راننده فراری در محمدشهر ناچار به توقف شد. «سیروس» پس از بازداشت به اداره آگاهی کرج انتقال یافت. این در حالی بود که در بازرسی تاکسی، مأموران جسد خون آلود راننده را با دست‌های بسته در صندوق عقب یافتند که براثر شلیک گلوله به قلب و کبدش جان باخته بود.

بدین‌ترتیب «سیروس» و 4 همدستش علاوه بر اتهام مشارکت در 5 مورد آدم‌ربایی، به سرقت همراه با آزار و اذیت نیز متهم شدند و شاکی‌ها خواستار اشد مجازات آنان شدند. همچنین دادستان کرج، رئیس‌شبکه زورگیری را به‌دلیل اقدام‌های وحشتناک و خشونت بارش محارب شناخت اما دادگاه انقلاب کرج وی را مصداق محاربه ندانست و با ارجاع پرونده به دیوانعالی کشور، شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز، مسئول رسیدگی به پرونده شناخته شد.

در جلسه محاکمه «محمدرضا دهقانی محمدهادی» نماینده دادستان کرج در بیان کیفرخواست گفت: سیروس -35 ساله- متهم به 5 مورد آدم‌ربایی با خودروی سواری مسروقه، 4 مورد سرقت همراه با آزار و اذیت با سلاح سرد، رابطه نامشروع و مزاحمت تلفنی و تهدید زن جوان به قتل با مشارکت «اکبر»، «سعید»، «بهزاد» و «عادار» است. همچنین وی در حادثه قتل «مصطفی» (راننده تاکسی) نیز مجرم شناخته شده است. در حالی که طبق قانون بکارگیری و حمل سلاح، تیراندازی مأموران منطبق با ماده قانونی است و مأمور پلیس از اتهام قتل تبرئه شده است. اما «سیروس» با آگاهی و به‌صورت عمد، مقتول را در معرض اصابت گلوله پلیس قرارداده و باعث قتل او شده است با این حال متهم ردیف اول در دفاع از خود در برابر اتهام قتل گفت: من فقط برای سرقت خودرو در مسیر راننده سمند قرار گرفتم و پس از خوراندن چند قرص خواب آور، دست‌هایش را بستم و او را در صندوق عقب انداختم اما او با شلیک پلیس به‌قتل رسید، بنابراین نقشی در قتل عمد نداشتم.

در پایان محاکمه، قاضی «هدایت رنجبر» رئیس شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز به همراه دو قاضی مستشار وارد شور شدند تا حکم اعضای شبکه را صادر کنند و در خصوص پرونده قتل راننده تاکسی هم تصمیم‌ بگیرند.

47302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    14 1
    يعني واقعا نبايد يك چنين انگلهايي را اعدام كرد و آرامش را به جامعه بازگرداند؟
  • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    16 3
    یک همچین کسی بره زندان که چی بشه دوباره بیاد بیرون با اعتماد به نفس بیشتر دست به اعمال مجرمانه بزنه و عده ای دیگر را قربانی کنه اعدامش کنید