رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به رشته‌های جدید دانشگاه اصفهان ابراز داشت: امسال در رشته کارشناسی زبان روسی از بهمن‌ماه پذیرش داریم، در مقطع کارشناسی ارشد نیز ۶ رشته و در مقطع دکترا دو رشته بیوشیمی و علوم کامپیوتر گرایش شبکه ها به عنوان رشته جدید وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هوشنگ طالبی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با اشاره به دستاوردهای ارزشمند یک ساله دانشگاه اصفهان در ابعاد آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و فناوری که ارتقای دانشگاه را در رتبه بندی های ملی و بین االمللی به هنراه داشته است، اظهار داشت: امسال با احتساب ۲۰۰ دانشجوی مهمان چهار هزار و ۶۰۰ دانشجوی جدیدالورود داشتیم که از طریق پذیرش کنکور سراسری در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وارد این دانشگاه شدند.

وی افزود: دو هزار و ۲۲۴ نفر از مجموع دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی و دو هزار و ۱۵۶ نفر دانشجوی کارشناسی مشغول تحصیل شدند.

ایجاد ۸ رشته جدید در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به رشته‌های جدید دانشگاه اصفهان ابراز داشت: امسال در رشته کارشناسی زبان روسی از بهمن‌ماه پذیرش داریم، در مقطع کارشناسی ارشد نیز ۶ رشته و در مقطع دکترا دو رشته بیوشیمی و علوم کامپیوتر گرایش شبکه ها به عنوان رشته جدید وارد شده است.

وی با بیان اینکه در سال جدید برای پنج رشته به صورت مجازی دانشجو می‌پذیریم که در مقطع تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا خواهد بود، ابراز داشت: هم اکنون برای دو رشته آموزش زبان انگلیسی و حقوق خصوصی به صورت مجازی دانشجو پذیرش شده است.

طالبی با بیان اینکه سال پرباری را پشت سرگذاشتیم و در رتبه بندی های داخلی و خارجی برای نخستین بار در لیست دانشگاه های برتر جهانی قرار گرفت، بیان داشت: از نظر تربیت نیروی انسانی در شهریورماه ۹۶ حدود دو هزار نفر فارغ التحصیل جدای از بهمن ماه داشتیم.

نگارش ۱۹۴ مقاله مشترک اعضای هیئت علمی با دانشمندان خارجی

رئیس دانشگاه اصفهان اینکه ۴۱ عنوان کتاب توسط اعضای هیئت علمی چاپ شده است، بیان داشت: تاکنون ۱۹۴ مقاله مشترک با دانشمندان خارجی داشتیم که حدود ۲۰ درصد را شامل می شود.

وی ابراز داشت: ۱۰ مورد محصول فناورانه را به ثبت رساندیم و در سفرهای علمی اعم از فرصت‌های بلندمدت و کوتاه مدت تحقیقاتی ۱۰۰ درصد رشد داشتیم.

طالبی اضافه کرد: در زمینه پذیرش دانشجویان پساکترا در سال گذشته ۲۵ مورد از میان داوطلبان ایرانی و هشت نفر غیر ایرانی پذیرش کردیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۶۷ پروژه جدید منتج به قرارداد با بخش های بیرونی دانشگاه با رویکرد رفع مشکلات از جمله آب و محیط زیست داشتیم، بیان داشت: یکی از پروژه های کلان ما در زمینه اصلاح محیط زیست شهر اصفهان منتج به قرارداد با شهرداری اصفهان شد و پروژه کلان دیگر در ارتباط با منشا ریزگردها در حال انجام است.

رئیس دانشگاه اصفهان افزود: پژوهشی در ارتباط تکنولوژی و فناوری آب شیرین کن در حال انجام است و مراحل نهایی را طی می کند و بنا بر پیشنهاد آبفای اصفهان قرار است در شهرضا اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در مجموع در سال گذشته بیش از سه و نیم میلیارد تومن وام دانشجویی پرداخت شده است، اظهار داشت: در سال گذشته از نظر رشد علمی با رشد ۲۵ درصدی نسبت به گذشته رتبه نخست را در دنیا داشتیم و بیش از ۴۲ هزار مقاله به چاپ رساندیم.

حضور دانشگاه اصفهان در سومین نشست دانشگاه‌های برتر ایران

طالبی با بیان اینکه رشد دانشگاه اصفهان در زمینه مقالات یک درصد جهانی قابل توجه بوده است، تصریح داشت: سومین نشست دانشگاه های برتر ایران با ۱۹ دانشگاه عضو اتحادیه روسیه در مسکو برگزار می شود که دانشگاه اصفهان نیز در این نشست حضور دارد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =