۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰

میزان به نقل از دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت نوشت:‌ با وجود کاهش مازاد مخازان نفتی جهان، برای آن که این مخازن به میانگین پنج سال گذشته برسد، باید بازهم از میزان آن کاسته شود.

محمد بارکیندو در هیجدهمین اجلاس جهانی نفت در پاریس گفت:‌ با وجود آن که بازار به سوی تعادل پیش می رود، اما آنچه اهمیت دارد آن است که نباید از اهداف خود دور شویم.

دبیرکل اوپک در ادامه افزود: ما می خواهیم که مخازن نفتی جهان به میانگین پنج سال گذشته نزدیک شود و سرمایه گذاری های بلند مدت باردیگر به بخش نفت بازگردد.

همچنین «جبار اللعیبی» وزیر نفت عراق هم گفت که کاهش تولید نفت منجر به توازن بازار خواهد شد که در مدت زمان زیادی تحقق آن به طول انجامیده است.

لعیبی در این باره گفت که بغداد با تصمیم اوپک در نشست ماه آینده (25 می) در وین همراه خواهد بود.

از سوی دیگر، وزیر نفت آنگولا نیز در این باره اظهارکرد: پیش بینی ها حاکی از آن است که کاهش تولید نفت خام اوپک پس از ماه می نیز تمدید شود.

امین ناصر مدیرعامل شرکت نفتی آرامکو عربستان نیز در این رابطه گفت: بازار نفت به سوی توازن پیش می رود و انتظار داریم که قیمت ها روند صعودی را بار دیگر تجربه کند و پیش بینی ما آن است که این روند بازهم بهبود یابد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک قرار است چهارم خردادماه پیش رو(25 می 2017) بررسی در مورد تمدید کاهش تولید نفت خام اوپک در شش ماهه دوم سال جاری میلادی را بررسی کنند.
بارکیندو روز چهارشنبه (ششم اردیبهشت) نیز گفته بود: سطح پایبندی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک به توافق کاهش تولید نفت در ماه فوریه به ٩٤ درصد رسید که هشت درصد نسبت به ماه ژانویه بیشتر بوده است.

به گفته بارکیندو، انتظار می رود سطح پایبندی ها به این توافق در ماه مارس افزایش بیشتری یابد.

اوپک در نشست رسمی دهم آذر در وین برای نخستین بار از سال 2008 با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.

براساس این توافق، اوپک یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود کاست، توافقی که از ابتدای سال 2017 میلادی (دوازدهم دی) آغاز شد و 6 ماه ادامه دارد.ایران، نیجریه و لیبی از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنا شده اند.
اوپک همچنین موفق شد بیستم آذرماه گذشته، تولیدکنندگان نفت غیراوپک را نیز با خود همراه سازد.

این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند. 

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =