ایسنا نوشت:خطیب نماز عید سعید قربان در تهران گفت: باید مراقب باشیم که آمریکا از روزنه برجام برای نفوذ اقتصادی،‌ سیاسی و بدتر از آن‌ها نفوذ فرهنگی بر ایران استفاده نکند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی صبح روز پنجشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان با بیان این‌که «عید قربان و مناسک حج یادآور مناسک حضرت ابراهیم (ع) در روز عید قربان است»، اظهار کرد: حضرت ابراهیم (ع) از کسانی است که قرآن او را حق‌گرا ، امین، مومن، عبد صالح و دارای قلب صبور ذکر کرده است. از ویژگی‌های خاص ایشان صداقت و درستی او در ایمانش بود.

وی با بیان این‌که «در قرآن سه نفر به عنوان صدیق شناخته شده‌اند» ادامه داد: یکی از صدیقینی که در قرآن از ایشان یاد شده است، ابراهیم خلیل الرحمان است و در کنار او حضرت ادریس، حضرت مریم(س) به عنوان صدیق و صدیقه شناخته می‌شود.

وی با طرح این پرسش که «صدیق چه کسی است؟» خاطرنشان کرد: صدیق و صدیقین به معنای مبالغه در صداقت و راستی است. بعضی‌ها صدق کلی دارند ولی صدق عملی ندارند ولی صدیق کسی است که هم صادقانه سخن می‌گوید و هم صادقانه عمل می‌کند و مومن کسی است که صدیق باشد.

خطیب نماز عید سعید قربان در تهران حضرت ابراهیم (ع) را تجلی صداقت و صدیق بودن توصیف کرد و افزود: حضرت ابراهیم (ع) صداقت در ایمانش را با پذیرفتن امر خدا نشان داد.

خاتمی در ادامه سخنانش با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران خاطر نشان کرد: شما مردم نیز در طول هشت سال دفاع مقدس صداقت خود را در ایمانتان نشان دادید و خانواده های شهدا نیز صبر و استقامت خود را در برابر بلایا و مصیبت هایی که به جانب آن‌ها وارد شد، نشان دادند و جانبازان نیز با بصیرتی که دارند همین موضوع را اثبات کردند.

وی تصریح کرد: این ملت، ملتی صادق است و پای جمهوری اسلامی ایستاده است و هر کس کوچکترین تعرضی به این نظام اسلامی داشته باشد سیلی محکمی از ملت ایران خواهد خورد.

وی در خطبه دوم نماز عید قربان نیز با اشاره به روز عرفه اظهار کرد: روز گذشته شما ملت پر ایمان با برگزاری مراسم دعای عرفه در جای جای این کشورفضایی روحانی بوجود آوردید و ایمان خود را نشان دادید.

خاتمی همچنین با اعلام این‌که «در روزهای آتی ولادت امام هادی (ع) و عید غدیر در پیش است» اظهار کرد: با توجه به فضایی که در روز گذشته و مراسم دعای عرفه در کشور حاکم شد مطمئنم که در روز ولادت امام هادی(ع) نیز شما مردم سنگ تمام خواهید گذاشت و در روز عید غدیر نیز به همین شکل رفتار خواهید کرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =