علی لاریجانی: مشارکت مردم و روحیه امیدواری،  امنیت را ارتقاء می‌دهد

ایسنا نوشت؛ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فعال سیاسی باید امیدوارکننده باشد آن چه به عملکرد جامعه لطمه می زند بعد منفی گرایی است.

علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در همایش ملی"سهم من درامنیت وآرامش" عنوان کرد: فعال سیاسی باید امیدوارکننده باشد آن چه به عملکرد جامعه لطمه می زند بعد منفی گرایی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی در فعالیت های تحقیقی در موضوع امنیت تصریح کرد:فرماندهی نیروی انتظامی در فعالیت های تحقیقی و پژوهشی پیرامون امنیت و نگاه سیستمیک به موضوع امنیت و آرامش ایده های خوبی دارد که می تواند در سطح کشور الگو شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد:شرایط درونی و بیرونی و منطقه ای بر روی امنیت اثر گذار است و امنیت نیز اثر مهمی بر آرامش در سطح جامعه دارد.

وی اظهار کرد:به هم ریختگی های منطقه ای و بحران سازی های دست ساز در منطقه، نگرانی هایی را در میان مردم منطقه ایجاد می کند بحران سازی ها در منطقه نیز بر روحیات مردم ممکن است اثر بگذارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد:رهبری در سخنان خود به بسیاری از بحران سازی های دست ساز در منطقه اشاره کردند که دشمن با اخم هایی که می کنند می خواهند بر اراده مردم تاثیر بگذارند و آن ها را نا امید و تسلیم کنند که نوعی عملیات روحی و روانی است.

وی بیان کرد:برخی از مسائل نیز داخلی است و امنیت، مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی را شامل می شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد:در سنت اسلامی آمده است که انسان مسلمان و مومن نباید نا امید باشد در اجتماع انقلابی ما نیز مومن باید امیدوار باشد و در مقابله با مشکلات نباید دچار یاس گردد تا با امیدواری به دنبال راه حل باشد.

وی تاکید کرد:همه انسان ها ممکن است فراز و فرودهایی داشته باشند؛صحنه اجتماع، یک خانواده بزرگ است و می تواند با چالش هایی مواجه شود در این عرصه نباید مایوس شد داشتن روحیه و تقویت بنیان روحی مهم و در مسائل امنیتی موضوعی کلیدی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:انسان ها باید در مسائل امنیتی از روحیه مناسب برخوردار باشند چالش ها ممکن است به واسطه مدیریت باشد و یا برخی از آن ها تحمیلی است.

وی گفت:یک نقص در تبلیغات کشور ما وجود دارد که در آن بعد منفی گرایی بر مثبت گرایی غلبه دارد و این کار اشتباهی است و بنیان کار کشور را با آسیب مواجه می سازد تبلیغات باید از برآیند امیدوارکننده برخوردار باشد.

لاریجانی تصریح کرد:کارهایی که در انقلاب در عرصه های زیربنایی و توسعه ای انجام شد با ارزش است اما سیستم تبلیغاتی منفی به این دستاوردها لطمه می زند در این زمینه سیستم تبلیغاتی کشور منفی گرایی زیادی دارد و شاید هم متاثر از کشمکش های سیاسی و مسائل مقطعی باشد.

وی اظهار کرد: در برخی از موارد این تبلیغات روحیه شادابی را زیر پا می گذارند در حالی که حوزه سیاست باید فعال و شاداب باشد چرا که در فعالیت های اجتماعی و اقتصادی اثر گذار است انسان کارآفرین و فعال سیاسی باید امید وار باشد تا بتواند موفق باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در امنیت نیز مقوله امیدواری اهمیت زیادی دارد جامعه ای که دچار یاس و سرخوردگی می شوند لطمه می بیند و در این جامعه نمی توان امنیت پایدار داشته باشیم این امربدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و همه باید با روحیه همکاری امنیت را ایجاد نمائیم.

وی تاکید کرد: از ویژگی های جامعه امن، مشارکت مردم است ما بدون مشارکت مردمی نمی توانیم به امنیت دست یابیم برای جلب مشارکت ها باید مردم احساس کنند که مسئولیتی را بر عهده دارند.

لاریجانی بیان کرد: از طرفی نا امیدی و منفی گرایی به این مشارکت و در نهایت امنیت لطمه می زند داشتن روحیه مناسب برای امنیت موضوع به هم تنیده ای است و به هم ارتباط دارد مشارکت بیشتر مردم نیازمند به روحیه ای سالم و سازنده و پر کار است.

وی تصریح کرد:نوآوری و خلاقیت در کارنامه نیروی انتظامی قابل تقدیر است توجه به تحقیقات علمی کار بسیار سنجیده است معمولا دستگاههای اجرایی خود را از مراجعه به صاحب نظران مستغنی می دانند در حالی که تحقیقات اهمیت زیادی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:نیروی انتظامی مساله امنیت را در جامعه توسعه داده اند و تنها برای خود ترسیم نکرده اند چرا که امنیت دارای شاخه ها و بخش های مختلف فرهنگی وسیاسی و اجتماعی می باشد و اینکه نقشه راه برای آن مشخص کرده و سهم هر یک را تعیین نمائیم کار با ارزشی است.

وی گفت:امیدوارم این همایش شروع خوبی برای حل مسائل امنیتی در سطح استان باشد البته به طور کلی استان قم نسبت به استان های دیگر در مختصات امنیتی خوبی قرار دارد چرا که قم استانی با مهد تفکر اهل بیت(ع) می باشد و توقع بالاتری در مورد افزایش ضریب امینیتی وجود دارد .

لاریجانی خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه حساسیت ها نسبت به قم بالاتر است باید توجه ویژه ای بدان داشت امید است با توجه به گسترش استان قم نیرو و توان نیروی انتظامی قم نیز ارتقاء پیدا کند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =