بازگشایی واحدهای پذیرایی بین راهی در ماه مبارک رمضان تنها با اخذ مجوز قانونی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از تشدید نظارت به واحدهای پذیرایی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بازگشایی این واحدها تنها با اخذ مجوز قانونی امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ نشست کمیته گردشگری با موضوع بازگشایی واحدهای پذیرایی بین راهی در ماه مبارک رمضان و ساماندهی خانه مسافرها برگزار شد.

در این نشست که با حضور نمایندگان دادگستری ، نیروی انتظامی ، فرمانداری و برخی صاحبان تاسیسات گردشگری برگزار شد؛ حمیدرضا آذرپور با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و انجام سفر به قصد سیاحت و زیارت اظهار داشت: ساماندهی واحدهای پذیرایی بین راهی بعنوان یک ضرورت از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان دنبال می شود و در این راستا جلسات متعددی با دستگاه های نظارتی برگزار گردید. وی بر لزوم فراهم نمودن امکانات برای ورود گردشگران به استان تاکید نمود و اذعان کرد: تامین اغذیه یکی از نیازهای گردشگران است که باید به خوبی و با رعایت شئونات اسلامی مرتفع گردد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از تشدید نظارت به واحدهای پذیرایی در ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح نمود: تجهیز و پاکیزگی نمازخانه‌های واحدها، جلوگیری از تظاهر به روزه خواری، پخش اذان ، رعایت شئونات اسلامی، حفظ شعائر ماه مبارک توسط کارکنان در زمان انجام کار، پرهیز از ارائه غذا به افراد غیر مسافر ، جلوگیری از افزایش غیر قانونی و غیر متعارف قیمت‎ها، ایجاد بستر مناسب جهت تامین رفاه مسافران و گردشگران از آیتم های نظارتی این بازرسی ها خواهد بود.

آذرپور در ادامه به موضوع ساماندهی خانه مسافرها پرداخت و بیان داشت: تامین امنیت و رعایت حقوق گردشگران باید به درستی صورت گیرد زیرا گردشگران سفیران فرهنگی هر استان هستند و پیشامدهای حین سفر عنصری برنامه ساز برای سفرهای بعدی آنان خواهد بود. وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با عوامل غیرمجاز اسکان مسافرین برخورد قاطع و قانونی می نماید؛ تابلو به دستان را معضلی در امر اسکان امن و قانونی گردشگران خواند و بر لزوم فرهنگ سازی در جامعه برای اجتناب گردشگران از خدمات این سودجویان تاکید نمود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =