آیت الله سید علی سیستانی، یکی از مرجع عالیقدر شیعه حدود یکسال و چند ماه پیش در دیدار با اعضای شرکت کننده در کنفرانس وحدت که با حضور جمع کثیری از علمای شیعه و سنی عراق و کشورهای دیگر در نجف اشرف برگزار شد بیاناتی فرمودند.

به گزارش خبرآنلاین بخش هايي از بیانات ایت الله سیستانی را در ایام ربیع که برخی مجالس موهن ضد وحدت تشکیل میشود، تقديم مي كنيم تا معلوم باشد كه مراجع طراز اول جهان تشيع چه ديدگاهي درباره وحدت و همزيستي مسالمت آميز ميان شيعيان و اهل سنت دارند.

آيت الله سيستاني در جمع علماي شركت كننده در كنفرانس وحدت در نجف اشرف فرمود:

« من اطمينان دارم كه ريشه تفرقه افكني در خارج است. من [در زمان طلبگي] نزد شيخ احمد الراوي كه از علماي اهل سنت در سامرا بود درس خواندم و به ذهنم خطور نكرد كه ايشان پيرو مذهب ديگري بودند.
همچنين به برخي از پزشكان كه از اهل سنت بودند مراجعه مي كرديم و چون ما از طلاب علوم ديني بوديم از ما پول ويزيت نمي گرفتند و اصلا فكر نمي كردند كه ما شيعه هستيم يا سني...
بايد بر مشتركات تمركز كنيد و دليلي ندارد به مسائل اختلافي بپردازيد. مشاركت كردن در ايجاد تفرقه حتي به اندازه يك كلمه يا نصف كلمه هم جايز نيست. واجب است كه از ادبيات تشنج آفرين پرهيز شود. »

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =