ایرنا به نقل از وزیر راه وشهرسازی نوشت: قیمت زمین در تهران و کلانشهرها از سال 84 تا 92 ، 760 درصد رشد داشته اما از سال 92 تا 95 تنها دو صدم درصد افزایش یافته است.

 عباس اخوندی روز سه شنبه در هفدهمین همایش تا سیسات های توسعه مسکن در ایران افزود: قیمت مسکن از سال 86 تا 92 بیش از 6 برابر شده، اما رشد قیمت مسکن از سال 92 تا 95 در تهران 1.1 درصد بوده است و این نشان می دهد که از سال 92 تا 95 قیمت مسکن در تهران سالیانه 2.5 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از سال 84 تا 92 شاهد بیشترین مداخلات دولت در بخش مسکن بوده ایم، گفت: این سیاست غلط با اجرای مسکن مهر کشور را گرفتار کرد و ساخت بیش از 2 میلیون واحد مسکونی یعنی 8 درصد کل موجودی مسکن مشکلات زیادی را به کشور تحمیل کرد.

آخوندی اظهارداشت: اگر فکر می کنیم با تزریق پول اقتصاد مسکن متحول می شود این فکر غلطی است زیرا هرگونه مداخله در بخش مسکن بدون سیاستگذاری،مناسب نتیجه معکوسی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ما در آستانه شرایط جدید ساختار جمعیتی در ایران هستیم و نتیجه بخش نبودن اقدامات گذشته نشان از درک واقعی وضعیت اقتصاد مسکن در ایران بوده که با مداخله دولت شاهد افزایش 760 درصدی قیمت زمین در شهرها بودیم.

وزیر راه وشهرسازی افزود: جمعیت شهری ایران به 74 درصد و جمعیت روستایی به 26 درصد رسیده و نرخ جابجایی جمعیت شهری در کشور بسیار اندک شده و این مفهومش این است که در شهرها ادامه تراکم فروشی و ساخت مسکن دیگر خریداری نخواهد داشت.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
    3 0
    همین افزایش قیمتهای بی رویه در مسکن باعث شده که مسکن اینجوری در این رکود سنگین فرو بره