ایرنا نوشت: مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی در زیر ساخت های گردشگری این استان در دولت تدبیر و امید رونق د اشته و براین اساس طرح توسعه گردشگری تمام فصول در تمام شهرستان ها با توجه به قابلیت های هر منطقه اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ کریم حاجی زاده گفت: تورگردانی ، توسعه ورزش های زمستانی و ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی جدید برای تحقق این امر بیشتر مد نظر اداره کل است.

وی بیان کرد: در این راستا در چهار سال گذشته بخش خصوصی ۲۵ هزار میلیارد ریال در بخش گردشگری استان سرمایه گذاری کرده که نشان از توجه بیشتر مدیران به بخش گردشگری است.

حاجی زاده گفت: وظیفه ما این است جریان سفر را در تمام فصول سال و در تمام شهرستان ها توزیع کنیم و در سال های اخیر گام جدیدی در این باره برداشته شده بطوریکه در مشگین شهر با راه اندازی طرح های گردشگری اقدام خوبی شده و امسال هم میزان ورودی مسافران به این شهرستان 35 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: برای توسعه زیر ساخت های دیگر شهرستان ها از جمله خلخال و کوثر هم برنامه ریزی خوبی شده است و باراه اندازی مسیر خلخال -ماسوله میزان ورودی گردشگران به این شهرستان ها افزایش خواهد یافت.

حاجی زاده با بیان اینکه استان اردبیل به یکی از مقاصد سفرهای تابستانی کشور تبدیل شده است افزود: امسال تعداد ورودی مسافران به این استان نسبت به سال قبل 10 الی 12 درصد افزایش داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: در سال گذشته 970 میلیارد ریال صرف توسعه و رونق صنعت گردشگری استان شد که این سرمایه گذاری ها بیشتر از اعتبارات عمرانی استان است.

وی گفت: براین اساس امسال در حوزه زیرساخت های گردشگری استان ۷۸۱ نفر اشتغال یافتند.

حاجی زاده همچنین با اشاره به قابلیت های حوزه صنایع دستی استان افزود: ۲۴ هزار نفر در این حوزه مشغول تولید هستند که ۱۳ هزار نفر از این تعداد کارت رسمی اشتغال از این اداره کل دریافت کردند.

وی اعلام کرد:تاکنون سه هزار 500 صنتعگر در استان بیمه شده اند و یک هزار و 500 نفر نیز در ردیف سامانه بیمه قرار دارند.

وی درباره کسب رتبه برتر گردشگری اردبیل افزود: اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جشنواره شهید رجایی رتبه اول را کسب کرد و این در حالی است که سه سال پیش رتبه 48 را در این زمینه داشت.

اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.

بیش از 120 هزار نفر در استان اردبیل در تولید بیش از 62 رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال ، گلیم عنبران ، جاجیم بافی ، قالی بافی ، پالاز بافی ، ورنی بافی ، تراش شیشه ، مسند بافی ، سفالگری ، چاقو سازی ، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =