فرصت حضور جمهوری اسلامی در ارمنستان و اوراسیا فراهم شده است

استاندار البرز گفت: در مذاکره با سفیرجمهوری اسلامی در ارمنستان،زمینه توسعه روابط تجاری و اقتصادی در استان البرز برای ایجاد فرصت های شغلی بیشتر و افزایش نرخ اشتغال فراهم شد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،"دکترمحمدعلی نجفی"،صبح دوشنبه در"چهل و هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و توسعه صادرات استان" که با حضور "سیدکاظم سجادی"،سفیر جمهوری اسلامی در ارمنستان در سالن شهدای دولت برگزار شد،گفت: طی مذاکرات انجام شده با سفیر جمهوری اسلامی در ارمنستان، زمینه حضور هرچه بیشتر کشورمان درر ارمنستان و اوراسیا با رویکرد توسعه صادرات فراهم شده است.
استاندارالبرز با اشاره به اینکه جلسه توسعه صادرات استان از جلسات محوری و مهم محسوب می شود،افزود: متاسفانه استان البرز از بیکاری رنج می برد و باید تلاش کرد تا در این بخش فضای بیشتری برای افزایش اشتغال فراهم گردد.
دکترنجفی با تأکید بر لزوم بهبود شرایط کسب و کار در استان ادامه داد: افزایش مشارکت در استان برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی رویکردی است که در تصمیمات این شورای استانی مورد پیگیری و اجرا قرار خواهد گرفت.
استاندار البرز ضمن مطلوب خواندن نرخ رشد صادرات در شش ماهه نخست سالجاری و مذاکرات انجام شده برای ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در دو بخش صادرات و واردات گفت: تقویت هر چه بیشتر تولید در استان و ایجاد اشتغال، در جلسات اقتصاد مقاومتی و کارگروه های مربوطه پیگیری خواهد شد.
پیمان خواهرخواندگی البرز و ارمنستان منعقد شود
در ادامه این نشست سجاد کاظمی سفیر جمهوری اسلامی در ارمنستان نیز با اشاره به ظرفیت های مطلوب جغرافیایی و آب و هوایی البرز گفت: به دنبال سفر اخیر نخست وزیر ارمنستان به ایران و جلساتی که در حوزه راه، کشاورزی و انرژی برگزار شد در صدد هستیم تا نرخ کالاهای تولیدی خود را با نرخ تعرفه های ارمنستان همخوان کنیم و از آنجا که زمینه های انعقاد پیمان خواهرخواندگی ارمنستان با استان ها مطرح است،البرز با توجه به ظرفیت هایی که دارد می تواند خواهرخوانده ارمنستان باشد.
سفیر ایران در ارمنستان با اشاره به اینکه استان گیلان در زمان استانداری دکتر نجفی توانسته ارتباط خوبی با کشور ارمنستان داشته باشد، اظهار کرد: گیلان راه خوبی با این کشور در خصوص برنامه های تجاری داشته است و به دنبال آن هستیم تا همین روند را در البرز هم اجرایی نماییم.
وی بیان کرد: در حال حاضر روند ترانزیت کالا از کشور ترکیه و آذربایجان به دریای سیاه دنبال می شود که زمینه ساز توسعه همکاری های مشترک خواهد بود.
سفیرجمهوری اسلامی در ارمنستان گفت: با توجه به حضور 3 میلیونی جمعیت در روسیه، حلقه ارتباطی خوبی با تجار خارجی و اروپایی ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به موقعیت مرزی کشورها برای توسعه همکاری های مشترک اقتصادی بیان کرد: باید بحث راه اندازی نمایشگاه و صادرات در البرز جدی گرفته شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =