نشست فراکسیون ولایی مجلس امروز یک شنبه (۱۹ آذرماه) با حضور وزیر بهداشت با محوریت بررسی طرح تحول سلامت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از وبدا؛ سیدحسن هاشمی در این نشست با بیان اینکه طی سال های اخیر در حوزه بهداشت و درمان کشور اقدامات مناسبی انجام شد، گفت: چندین میلیون متر مربع مراکز درمانی بازسازی و ظرفیت آموزشی ۳۰ درصد افزایش یافت و پرداخت های مردم در هزینه های درمان کاهش چشمگیری پیدا کرد اما علی رغم تمامی کمک های دولت و مجلس هنوز شرایط حوزه سلامت مناسب نیست.

وی ادامه داد: البته برخی مسئولان تنها وضعیت کلان شهرها را می بینند این در حالی است که در روستاها و مناطق مرزی مشکلات زیاد است و به نظر میرسد قرار نیست این مشکلات پایان یابد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه موضوع سلامت از جمله موضوعاتی است که مجلس را درگیر می کند، تصریح کرد: مشکلات طرح تحول، نبود منابع پایدار است یعنی از سویی مطرح کردیم که خدمات ارائه می کنیم و از سویی تامین منابع آن را به هدفمندی گره زدیم و این اقدام درستی نبود.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همانطوری که همه کارشناسان و جناح های سیاسی مختلف و دولت های قبلی و فعلی تأکید داشتند در هدفمندی یارانه ها کسانی که درآمد بالایی دارند می بایست از لیست یارانه بگیران حذف می شدند و این صرفه جویی در پرداخت ها به نفع اقشار بی بضاعت صورت گیرد این تعداد براساس برآوردها متفاوت است مثلاً از رقم ۲۰ میلیون نفر گفته می شود تا رقم های پایین تر و حتی بالاتر، که البته دقیق نیست.

وزیر بهداشت در پایان از نمایندگان مجلس خواست در مورد اعتبارات طرح تحول سلامت و پایداری منابع آن تصمیم مناسبی را اتخاذ کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =