«آیا مجلس عصاره فضائل ملت است؟ ما عصاره فضائل شورای نگهبان هستیم!»، این جمله محمود صادقی در جلسه گذشته مجلس، نه تنها آن جلسه را به هم ریخت که امروز نیز واکنش نمایندگان به آن ادامه داشت. کما اینکه نادر قاضی‌پور با طعنه گفت: ما عصاره ملتیم نه عصاره فهرست!

به گزارش خبرآنلاين، حاشيه‌سازي‌هاي سخنان محمود صادقي در جلسه روز يكشنبه -26 آذر- مجلس كه نمايندگان را عصاره فضائل شوراي نگهبان معرفي كرده بود، (اينجا)به جلسه امروز نيز كشيده شد. برخی نمایندگان بدون نام بردن از این نماينده اصلاح‌طلب مجلس با طعنه و كنايه،‌ به او واکنش نشان دادند.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه، اولين چهره اي بود كه تلويحا به نقد سخنان صادقي پرداخت و در تذكري گفت: با عرض سلام خدمت رهبر فرزانه و نمایندگانی که عصاره ملت در خانه ملت هستند و نه عصاره فهرست، مثل بعضی از افراد!

نصرالله پژمانفر نماينده مردم مشهد و كلات نيز در نطق خود گريزي به صحبت‌هاي صادقي زد و تأكيد كرد: بنده در ابتداي نطقم از كساني كه عصاره فضيلت دولت هستند و خود را عصاره فضليت دولت مي دانند،‌ تشكر مي‌كنم.

احمد مرادي نماينده بندرعباس و قشم هم بخشي از نطق خود را به اين موضوع اختصاص داد. او با لحني خاص گفت: وقتي در مورد جايگاه نمايندگان كلام حضرت امام و رهبري را داريم چه نياز و ضرورتي دارد كه وقت مردم و مجلس كه ثانيه به ثانيه اش مي‌تواند براي رفع مشكل مردم باشد،‌ هدر بدهيم.

او با لحنی نصيحت‌گونه، افزود: خواهش مي‌كنم به دنبال مطرح كردن خود نباشيد كه قهر خدا و مردم شامل حالمان مي‌شود! به دنبال رفع مشكلات اقتصادي و اجتماعي مردم باشيد. به فكر معلماني باشيم كه براي گذراندن زندگي خود،‌ صورتشان را با سيلي سرخ كرده اند.

کاظم دلخوش نماينده صومعه سرا هم همچون ديگر نمايندگان اصولگراي مجلس، به صادقي نماينده اصلاح طلب مجلس تذكر داد. او گفت: دوستانی که بعضا بر علیه خانه ملت نطق می کنند و عواقب آن را نمی بینند، باعث می شوند که آب در آسیاب دشمنان این مردم و مجلس ریخته شود.

سياسي بازي‌ خاص نمايندگان تهران است

عبدالحميد خدري نماينده مردم بوشهر و گناوه در تذكر خود از دريچه ديگري به تحليل گفته صادقي نماينده مردم تهران پرداخت. او از نمايندگان ساير شهرستان ها خواست تا خود را وارد اين بازي سياسي نكنند.

خدري گفت: 3 روز است كه وقت ملت صرف اين مي‌شود كه «آيا نمايندگان مجلس عصاره فضائل ملت هستند يا عصاره شوراي نگهبان؟» اين بازي هاي سياسي را رها كنيد. اين بازي هاي سياسي را براي نمايندگان تهران بگذاريد كه شكرخدا  صاحب دارند و رفاهشان تامين است. ما چرا وارد اين بازي هاي سياسي شويم؟ مردم حوزه هاي انتخابيه ما مشكلات جدي تري دارند.

پزشكيان در پاسخ به اين تذكر گفت:حالا شما هم بايد رعايت مي كرديد و اشاره به نمايندگان تهران نمي‌كرديد، چون در اين صورت بايد اين نمايندگان هم پاسخ دهند.

طعنه كواكبيان به نمايندگان سابق تهران در مجلس

سرانجام مصطفي كواكبيان به نمایندگی از نماینده‎های تهران به این تذكر واکنش نشان داد و گفت: حاج اقاي خدري احتمالا قصد توهين نداشتند و وگرنه من جواب هاي ديگري داشتم. به نظر می‎رسد كه ايشان اطلاعشان كم است. من در دوره‌هاي قبل نماينده شهرستان بودم و الان هم نماينده تهران هستم.

كواكبيان تأكيد كرد: خدا شاهد است كه زندگي برايمان به دليل نماينده تهران بودن، نمانده است! ما جز تهران چند شهرستان را داريم كه مشكلات خاص خودشان را دارند. به خدا قسم در تهران هنوز مناطقي هست كه آدم از وجودشان شرمنده مي‌شود.

او با طعنه در رابطه با چهره‌هاي اصولگرايي كه قبلا در جايگاه نمايندگي تهران قرار داشتند، گفت: ممكن است قبلي ها نمايندگاني بودند كه پايشان را روي پايشان مي‌انداختند اما خدايي! مجمع نمايندگان تهران در اين دوره، شبانه روز در خدمت مردم هستند.

27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =