آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از پذیرش این حوزه های علمیه در از تاریخ ۳ تا ۲۸ بهمن ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام سید مهدی ابطحی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: امروز شاهد ایجاد ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در سطح کشور هستیم که ۷۰ هزار طلبه در آنها مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه تعداد طلبه های خواهر در اصفهان با مجموع طلاب جامعه الزهرا به ۹۵ هزار نفر می رسد، افزود: به طور کلی ۲۰۰ هزار فارغ التحصیل و شاغل در حوزه علمیه خواهران داریم که سرمایه ارزشمندی برای جامعه محسوب میشود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تاکید کرد: تربیت بانوان عالم، مومن، بصیر، انقلابی، متخلق به اخلاق اسلامی، آگاه و وظیفه شناس و پاسداری از تحکیم و تعالی خانواده از اهداف تشکیل حوزه های علمیه خواهران است.

اهداف پذیرش سراسری حوزه های علمیه اصفهان

وی به اهداف پذیرش سراسری حوزه های علمیه اصفهان اشاره و بیان داشت: تربیت بانوان متخصص و کارآمد در راستای تحقق رسالت و ماموریت حوزه های علمیه با هدف ترویج و تبلیغ اسلام ناب محمدی در سطوح مختلف، تعلیم و تربیت در حوزه علمیه و سایر جوامع علمی و فرهنگی، تحقیق، پژوهش، نظریه پردازی و اجتهاد در عرصه علوم اسلامی و انسانی، راهنمایی و مشاوره در عرصه های خانوادگی، اجتماعی، مدیریت و راهبری مراکز علمی فرهنگی آموزشی از جمله این اهداف است.

۵۲ حوزه علمیه خواهران در استان زیرنظر مدیریت حوزه علمیه اصفهان قرار دارد

ابطحی با بیان اینکه ۵۲ حوزه علمیه خواهران در استان زیرنظر مدیریت حوزه علمیه اصفهان قرار دارد، بیان داشت: این حوزه در سه سطح دو (معادل کارشناسی)، سه (کارشناسی ارشد) و چهار (دکترا) از میان علاقه مندان به تحصیلات حوزوی و طلاب پذیرش میکند.

وی با بیان اینکه سطح ۲ حوزه علمیه به شکل ثبت نام تمام وقت و پاره وقت است، ابراز داشت: طلاب در سطح سه نیز امکان ثبتنام در بخش حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری را دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه در سطح چهار فارغ التحصیلان سطح سه در سه رشته تفسیر تطبیقی، فقه خانواده و کلام می توانند ثبت نام کنند، اظهار داشت: علاقه مندان و طلاب برای برای ثبت نام می توانند از طریق سایت whc.ir اقدام کنند.

وی اضافه کرد: ظرفیت پذیرش در سطح دو حدود هزار و ۲۰۰ نفر است و برای سطح سه و چهار نیز به ترتیب ۱۲۰ و ۳۰ نفر پذیرش داریم.

حجت الاسلام ابطحی با بیان اینکه شرایط پذیرش سطح دو داشتن معدل دیپلم حداقل ۱۲ و حداکثر سن ۳۵ سال است و پذیرش بدون آزمون ورودی و تنها از طریق مصاحبه انجام میشود، گفت: در سطح سه فارغ التحصیلان از سطح دو بدون شرط سنی ثبت نام می شود اما برای دوره غیرحضوری شرط معدل ۱۷ وجود دارد.

وی افزود: در سطح چهار شرط سنی نداریم اما از فارغ التحصیلان سطح سه و تنها به شکل حضوری ثبت نام انجام میشود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه سطح سه و چهار دارای آزمون ورودی است که ۱۴ اردیبهشت ۹۷ برگزار می شود، گفت: پذیرش از تاریخ سه تا ۲۸ بهمن ماه انجام شود و خواهرانی که مایل به ثبت نام هستند فرصت را از دست ندهند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =