۰ نفر
۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۱
بانوان ما و بانوان آنها

رفتارهای تبعیض‌آمیز این بار هم فقط گریبان زنان ایران را گرفت آن هم در کشور خودمان و اتفاقا در جلوی چشم دیگران!

هرچند بواسطه ی مرگ دلخراش دانش آموزان عزیز این مملکت و البته حادثه کشته شدن کول بران زحمت کش ذهن و روحمان تلخ و آزرده هست، اما بواسطه ی ورود زود هنگام مسئولین مرتبط با هر دو ماجرای پیش گفته سعی کردیم کمی از شدت تاثر هر دو حادثه بکاهیم، اما این مطلب را برای اعتراض به تبعیض علنی برای بانوان کشورمان می نویسیم:

سوال اینجاست که اگر حضور در استادیوم های ورزشی علی الخصوص فوتبال برای بانوان، به هر دلیل موجه یا غیر موجهی و بنا به هر سیاست و تدبیری ممنوع است، دیگر صدور مجوز برای بانوان نماینده و ... معنی ندارد، و البته مهم تر از آن دیگر ایرانی و بیگانه ندارد. اما درست در شبی که اوج بی نظمی برای برپایی جشن یکی از بهترین صعودها به جام جهانی بعلاوه تلخی تغییر نتیجه در آخرین لحظات بازی، خود به خود اعصابی برای ما نگذاشته بود، اما دیدن حضور بانون سوری آنهم بدون توجه به محذورات "گشت ارشادی" در فضای مجازی، آن یه ذره اعصاب را هم از ما گرفت و دردی به دردهای فوق الذکر افزود.

چگونه در کشورمان برای خودی ها سانسوری قائلیم که برای بیگانه (به منظور غیر تابعیتی) نیستیم. شاید یکی از ترامپ بازی های دنیای امروز باشد که محدودیتی برای ما هست ولی برای غریبه ها نیست البته از این نوع سیاست ها در کشورهای دیگر شاید ببینیم اما نکته در این است که ما همواره سیاستهای آنها را تبعیض آمیز می دانیم و مدام از این روش ها انتقاد می کنیم. مثل بحث آزادی حجاب یا استفاده از مشروبات الکلی برای اتباع بیگانه و اجباری بودن و ممنوع بودن آنها برای اتباع کشورهایی مثل امارات و عربستان و ... !!!

قانون اگر خوب است باید برای همه یکسان اعمال شود و اگر خوب نیست یا ایرادی دارد باید اصلاح شود. قبلا هم در مسابقات والیبال بانوانی حضور داشتند که گفته شد از بستگان بازیکنان هستند و بقیه نمی توانند در سالن حاضر باشند! دیشب هم شاید بانوان ایرانی می توانستند با گرفتن پرچم سوریه وارد ورزشگاه شوند، یعنی خودمان که نباید قوانین نوشته شده ی خودمان را دور بزنیم. یکی از مهمترین پارامترهای جذابیت قانون بحث انطباق آن با شرایط روز جامعه است که متاسفانه در این مورد بسیار عقب هستیم و باید در اسرع وقت سیستم قانونگذاری کشور خود را به روز کنیم تا قوانین اجتماعی وضع شده بتواند برای بهبود شرایط حاکم بر جامعه از خود اثرگذاری بهتری داشته باشند.

برای مثال لازم به ذکر است هرچند با اصرار بسیاری از نخبگان و کارشناسان حوزه ی حقوق کیفری، سرانجام مجلس قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و روانگردان را مجددا مورد بازنگری قرار داد و ماده واحده ای به آن افزود، اما هنوز این قانون نیز به واسطه ی ایرادات شورای نگهبان در سد اجرایی نشدن گرفتار است. و از این قیبل موارد چه بسیارند که موجب گرفتاری و عدم کارایی قوانین جاری کشور هستند.

همچنان در انتظار تصمیمات اساسی و مثمرثمر هستیم...  

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    0 0
    عجب ملتی هستیم ما
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    0 0
    خراب شه این شورای نگهبان.
  • مهدی A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    0 0
    باید آفرین گفت به زنان سرزمینم که برای دیدن ورزش مورد علاقه ی خود حاضر نشدن باپرچم کشوری دیگر وارد ورزشگاه معروف سرزمین خود شوند. بیرون ورزشگاه خود ایستادند حسرت خوردند اما به عشق پرچم سه رنگ وطن