اعضای هیات داوران آثار انیمیشن بخش بین‌الملل سی‌امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حکم علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرنک وارسانی، ناتالیا چرشینوا، آلکساندار سان، گرهارد کلین و سعید توکلیان با حکم علیرضا رضاداد، دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به‌عنوان اعضای هیات داوران آثار انیمیشن بخش بین‌الملل انتخاب شدند.

فرنک وارسانی

  کارگردان، برنامه‌‏نویس، تهیه‏‌کننده، سخنران و متصدی مجارستانی است. وی در 30 سال فعالیت خود جوایز متعددی شامل جایزه Emmy برای فیلم «روگراتس» را دریافت کرده‏ و در سراسر دنیا از هالیوود تا هند، تایوان، کره جنوبی و اروپا فعالیت داشته است. او کارگردانی بیش از صدها پروژه پویانمایی و لایو اکشن را بر عهده داشته است.

او همچنین در دو دانشکده فیلمسازی (دانشگاه موم و دانشگاه متروپولیتن) تدریس می‌کند و ریاست کمیته پویانمایی در شبکه  MTVA را برعهده دارد.

ناتالیا چرشینوا

متولد سوردلوسک روسیه و دانش آموخته رشته‌ گرافیک و انیمیشن از آکادمی هنر و معماری ایالت یورال است. به‌عنوان انیماتور و طراح شخصیت در چند فیلم انیمیشن کار کرده است. 

وی کارگردانی فیلم‌هایی چون «دانه‌ برف»، «بازگشت»، «قطرات کانال جی»، «دو دوست و خورشید»، «نامه»، «یادداشت‌های گورمه»، «بگذار بازی کند»، «شاریک فقیر» و «آدم برفی» را بر عهده داشته است.

آلکساندار سان

متولد هنگ کنگ و دانش‌آموخته مطالعات فلسفه در استرالیا است. الکساندر سان کتابخانه فیلم (Film Library) را در اوایل دهه ۹۰ پایه ‏گذاری کرد؛ این کمپانی از آن زمان تا به حال فیلم‌‏های چینی زیادی را تبلیغ و توزیع کرده است که جایزه‌های زیادی را هم کسب کرده‌اند. او همچنین در کشورهای کره و فرانسه اقدام به تولید فیلم کرده است.

الکساندر سان به عنوان عضو هیئت داوران، مشاور، برنامه‏‌ریز و سخنران در جشنواره‌ها و نشست‌های زیادی شامل یونسکو، موسسه آسپن، مسکو و ... حضور داشته است.

 گرهارد کلاین

کلاین متولد 1954 است. مدیریت شرکت توزیع فیلم مدین کنتور، مدیریت شرکت توزیع فیلم «فیلم ورلی»، مدیریت سینمای «فیلم ولت ایم اتریوم»، دبیری بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی  فیلم کودکان کیکیفه شوابیش گموند و ... از جمله فعالیت‌های وی در حوزه سینما محسوب می‌شود.

سعید توکلیان

این هنرمند کارشناس ارشد پویانمایی است. مدیریت واحد انیمیشن دانشکده صدا و سیما و تدریس انیمیشن در دانشکده صدا و سیما، دانشکاه تهران و دانشگاه هنر از جمله فعالیت‌های اوست. او ترجمه و تالیف کتاب‌های «بیداری رویاها»، «یکصدسال سینمای انیمیشن» و تولید 2600 دقیقه برنامه (سینمای متحرکسازی) به سفارش شبکه 4 سیما را هم در کارنامه خود دارد.

همکاری در راه اندازی واحد انیمیشن بعثت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، عضویت در شورای تولید و فیلمنامه شرکت فرهنگی هنری صبا، مدیریت انتشارات دانشکده صدا و سیما و ... هم از دیگر سوابق کاری توکلیان است.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از 9 تا 15 تیر در اصفهان برگزار می‌شود.

 

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679660

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =