بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به سخنان عادل الجبیر و همچنین ادعاهای بحرین واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات سخيف، بی پایه و تکراری عادل الجبير وزير خارجه سعودي در باره كشورمان گفت: عادل الجبير كه اين روزها سخت سرگرم پاك كردن جاي پاي دخالت های سران، مقامات و سازمان های رسمي كشورش در عملياتهاي گوناگون تروريستي چند دهه اخیر است، گمان می برد با فرافكني مي تواند افکارعمومي جهان را از رسوايي هاي بي پايان کشورش به عنوان پدر القاعده و داعش منحرف كند.

قاسمي افزود: البته قابل درک است که وزير خارجه سعودي روزهاي سختي را در آستانه انتشار گزارش محرمانه ١١ سپتامبر سپري كرده و روزهای سخت تری را نیز انتظار می کشد.

وی افزود: بدون ترديد ابعاد و تبعات چنين اطلاعات مهمي در مورد منابع کشور حامي تروريسم از ديدگاه افكار عمومي دنيا و ملتهاي قرباني تروريسم در سالهاي پس از ١١ سپتامبر ٢٠٠١ مخفي نخواهد ماند. قاسمی گفت: عادل الجبیر ظاهرا هر موقع دچار سرخوردگي مي شود سخنان مضحكي را در مورد كشورمان بزبان می آورد که به وی توصیه می شود در چنین مواقعی از اظهار نظر اجتناب ورزد و به عواقب سخنان خود کمی بیشتر بیندیشد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان همچنین بیانیه تازه وزارت کشور بحرین و اتهامات وارده در آن به جمهوری اسلامی ایران را قویا تکذیب کرد. وی افزود: ما ضمن رد قاطعانه این اتهامات تکراری و بی اساس، به مقامات بحرینی بار دیگر توصیه می کنیم بجای فرافکنی و انتساب مشکلات داخلی خود به دیگران، به چاره جویی اساسی برای معضلات رو به افزایش خود بپردارند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي نام IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    3 3
    اميدوارم با سياست روابط ايران و اعراب به حالت بهتري در بيايد. وگرنه باز جنگ و هزينه و خون.