مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری پیشکسوتان ایران به میزبانی مس سونگون ورزقان

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی پیشکسوتان کشور، گرامیداشت آزادسازی خرمشهر و پاسداشت سردار شهید مدافع حرم، حاج ذاکر حیدری و نکوداشت اسطوره وزنه‌برداری، جهان پهلوان محمد نصیری به میزبانی باشگاه مس سونگون در سالن شهرک مس ورزقان، آغاز شد.

به گزارش باشگاه مس سونگون ورزقان؛ این مسابقات با استانداردهای بین المللی وزنه برداری با حضور 145 وزنه بردار و در قالب 19 تیم از استان های کشور برگزار می شود.
در مراسم افتتاح این مسابقات که با حضور مسئولین شهرستان و میران ارشد شرکت مس آذربایجان برگزار شد، مهندس کافی، مدیرعامل باشگاه مس سونگون ورزقان، ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، توجه ویژه به پیشکسوتان و بزرگان ورزش را به عنوان یکی از مهمترین وظایف همه فعالین در عرصه ورزش کشور خواند و گفت: ایجاد الگویی مناسب برای جوانان در ورزش قهرمانی، بدون حضور مستمر پیشکسوتان ورزش ممکن نیست.
وی ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: شهدای مدافع حرم حقی بزرگ بر گردن همه ما دارند و سردار شهید مدافع حرم حاج ذاکر حیدری اسوه رشادت و بزرگمردی برای همه مردم منطقه است و افتخار این مسابقات مزین شدن به نام این شهید بزرگوار است.
کافی در پایان سخنان خود از مهندس مرادعلیزاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، مهندس حاج آقازاده، مدیرعامل مس آذربایجان و مهندس دلاوری، دبیر اجرایی کمیته فرهنگ و ورزش صنعت مس و همه مدیران ارشد شرکت مس که با حمایت خود بهبرگزاری این مسابقات یاری رساندن قدردانی نمود.
در ادامه فرماندار محترم شهرستان ورزقان به وزنه برداران پیشکسوت و میهمانان مراسم خیر مقدم گفت و از مدیران شرکت صنایع ملی مس ایران و آذربایجان به خاطر میزبانی و برگزاری این مسابقات در اورزقان تشکر کرد و تکرار برنامه هایی از این دست را در شهرستان عامل تقویت انگیزه جوانان شهرستان برای سوق به سوی ورزش دانست.
جهان پهلوان نصیری، اسطوره وزنه برداری ایران و جهان که میهمان ویژه این مراسم بود نیز در سخنانی از میزبانی مطلوب مس سونگون ورزقان قدردانی کرد.
در ادامه مراسم، تیم های حاضر در مسابقات از 19 استان کشور در مقابل مسئولین رژه رفتند و هدایای به رسم یادبود توسط مسئولین به ایشان اهدا شد و کمیته پیشکسوتان فدراسیون وزنه برداری ایران نیز به مدیرعامل باشگاه مس سونگون ورزقان و مسئولین حاضر در سالن نشان افتخار ورزنه برداری ایران را اهدا کرد.
طی مراسم ویژه ای نیز از بردار شهید بزرگوار، سردار مدافع حرم، حاج ذاکر حیدری تجلیل شد و مدال افتخار به ایشان اهدا گردید.
مسابقات به صورت رسمی آغاز شد و در سه روز رقابت ها ادامه خواهد داشت که در روز نخست مسابقات تیم استان آذربایجان شرقی مقام اول مسابقات را با شش مدال طلا کسب نمود.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =