سازمان سیا حتی به شرکای داخلی خود نیز رحم نمی‌کند.

 

به گزارش خبرآنلاین، اسناد جدید منتشره ویکی لیکس حکایت از آن دارد که سازمان سیا از طریق ابزار موسوم به ExpressLane به جاسوسی از آژانس امنیت ملی امریکا/NSA و اف بی آی پرداخته است.

این ابزار در واقع آپدیت نرم افزاری قلابی است که سعی می کند با رخنه به سیستم قربانی، هویت بیومتریک تعریف شده در خود را به اجرا گذاشته و دیتای موجود را سرقت کند.

البته سیا این ابزار را برای همه قربانیان استفاده کرده اما نکته قابل تعجب اینکه از این ابزار به نوشته ویکی لیکس علیه دوستان داخلی خود یعنی آژانس امنیت ملی و اف بی آی و همچنین وزارت امنیت داخلی امریکا نیز استفاده کرده است.

طبق قوانین داخلی، آژانس‌های امنیتی موظف به «به اشتراک گذاری دیتای خود» با یکدیگر هستند اما سازمان سیا با این کار نشان داده است که قصد داشته مطمئن شود که دیتایی جا نمانده است!

نرم افزاری ExpressLane به صورت فایل اجرایی ویندوز 32 بیتی بوده است که به اصطلاح سیستم ویندوز را آپدیت می کرده اما در واقع دیتا را جمع آوری و آپلود می کرده است.

گفتنی است سازندگان گوشی هوشمند و لپ تاپ و تبلت از حسگر اثر انگشت برای شناسایی هویت کاربران استفاده می کنند و ممکن است چیزی پیشرفته‌تر از ExpressLane در اختیار سیا باشد تا اطلاعات همه کاربران جهان را سرقت کرده و ذخیره کند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    5 7
    اثر انگشت خودتون رو اصلا برای گوشی تعریف نکنید با اینکار مهمترین ابزار شناسایی خودتون رو در اختیار سازمانهای جاسوسی قرار دادید
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    3 6
    نرم افزارهای اندرویدی رو هم بعد از نصب اصلا آپدیت نکنید با هر آپدیت کلی از اطلاعاتتون به سرقت میره