تسنیم نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی طی ساعات آتی به کشور خبر داد و گفت: با ورود این جریانات بارشی، شمال، شمال غرب، البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس و شرق کشور با باران و کاهش دمای ۶ تا ۱۲ درجه‌ای مواجه می‌شود.

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: از ساعتی دیگر سامانه بارشی و جریانات خنک شمالی وارد کشور می‌شود و استانهای واقع در شمال غرب و به‌تدریج سواحل دریای خزر را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: طی ساعات آتی نوار شمالی کشور با ابرناکی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید مواجه خواهد شد؛ این وضعیت در روز سه‌شنبه با شدت بیشتری ادامه می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز سه‌شنبه بارشها در نوار شمالی ادامه می‌یابد و کاهش دمای هشت تا 12 درجه‌ای دما در استانهای واقع در شمال البرز و 6 تا هشت درجه‌ای دما در جنوب البرز پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، از اواخر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه بارشهای شدید باران در سواحل دریای خزر به‌وقوع می‌پیوندد که احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها در استانهای شمالی دور از ذهن نخواهد بود.

وی افزود: طی روز چهارشنبه نیز استانهای شرقی کشور با وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دمای 6 تا هشت درجه‌ای مواجه می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: رشد ابر، وزش باد و بارش باران در روز چهارشنبه نیز دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استانهای چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد را در برمی‌گیرد؛ طی همین مدت نیز دریای خزر و خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه، اهواز با 36 درجه بالای صفر را گرمترین و شهرکرد با یک درجه بالای صفر را خنک‌ترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 26 درجه بالای صفر رسید که طی 24 ساعت آینده شاهد کاهش دمای پنج درجه‌ای پایتخت خواهیم بود.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =