با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای آی تی در روز شنبه 29 مهر 1396 می‌کنیم.

خبرآنلاین:

شماره 1- قانون گذاران آمریکایی طرحی را تصویب کردند تا قوانین حکومتی درباره تلویزیون، رادیو و رسانه‌ها عینا روی سایت‌ها و شبکه ‌های اجتماعی هم اجرا شود. پس از محرز شدن تاثیر خارجی‌ها بر انتخابات 2016 آمریکا از طریق تبلیغات روی شبکه ‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، قوانین جدید اعمال می شود تا جلوی نفوذ خارجی‌ها گرفته شود.

شماره 2- لابی جدیدی متشکل از کمپانی‌های آی تی شکل گرفته تا با فشار بر قانون گذاران آمریکایی، قانون موسوم به Dreamers را تصویب کنند. طبق این پیش نویس، جوانان ماهر به خصوص در بخش آی تی که ویزای اقامت ندارند، می توانند به طور دائم در آمریکا بمانند. گوگل، مایکروسافت، فیس بوک، اینتل،اوبر و آی بی ام تشکیل دهندگان اصلی لابی در مجلس آمریکا هستند.

شماره 3- ساعت هوشمند سری 3 اپل که سیم کارت خور است در چین از کار افتاد. طبق قوانین مانیتورینگ این کشور، سیم کارتها باید به نام شده و ثبت شوند و به همین خاطر دولت که کنترلی روی ساعت‌های جدید ندارد، سعی کرده تا سیگنال دیتا و صوت را روی آن مسدود کند. سری 3 اجازه می‌دهد بدون آیفون مکالمه تلفنی برقرار و دیتا رد و بدل کرد.

شماره 4- اپل قصد دارد آیفون‌های 2018 را با قابلیت‌های مدل ایکس اما با قیمتی پایین‌تر تولید کند. بدین ترتیب در سال 2018 شاهد ورود آیفون 10 اس در کنار آیفون‌های جدید مشابه آن اما ارزان‌تر (حدود 90 دلار) خواهیم بود. اپل با 17 درصد سهم بازار چین در مقابل هواوی که 31 درصد شده، بدجور قافیه را باخته است و قصد دارد با تولید ارزان تر آیفون‌های جدید بازار را رقابتی‌تر کند.

شماره 5- وقوع دو زلزله مهیب در مکزیک در ماه سپتامبر منجر به مرگ دست کم 460 نفر شد.در این بین، اپلیکیشن هشداردهنده زلزله به نام SkyAlert توانست با 5.8 میلیون دانلود، رکورد استارتاپ‌های نرم افزاری را از آنِ خود کند. سیستم هشدار روی اپلیکیشن به نفع کاربرانی است که از سیستم هشدار بومی برخوردار نیستند و می‌تواند کمک کننده خوبی(با قابلیت‌های فراوان) هنگام وقوع بحران باشد.

شماره 6- اینتل و آمازون به صورت شریکی روی فناوری تشخیص صدا کار می‌کنند. کیت جدید اینتل برای توسعه دهندگان رونمایی شده تا به راحتی بتوان روی آن اپلیکیشن نوشت. این کیت به قیمت 399 دلار قابل خرید است.{لینک}

شماره 7- گوگل برای بالا بردن امنیت در فروشگاه آنلاین خود، برنامه باگ یابی را معرفی کرده تا هکرهایی که بتوانند باگ سیستم را زودتر از بقیه تشخیص دهند، به ازای هر باگ 1000 دلار پاداش بگیرند. آنها پیش از اعلام رسمی در پلتفرم HackerOne باید با تیم توسعه دهندگان گوگل روی باگ کشف شده کار کنند. پیش‌تر نیز برنامه مشابهی اجرا شده بود، اما این برنامه با پرداخت پول به صورت نقدی جذابیت خاصی برای هکرها خواهد داشت.

شماره 8- هوآوی به سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه در شبکه نسل پنجم / 5G بر اساس اتصال دوگانه با شراکت LGU+ رسید. این آزمایش روی ایستگاه دیتا و با طیف فرکانسی 3.5 گیگاهرتز در سئول با موفقیت انجام شد.

شماره 9 - مدیر عملیات اپل، جف ویلیامز به کمپانی فاکسکان می رود تا دلایل کند شدن تولید آیفون ایکس را از نزدیک بررسی کند. وی قرار است با «تری گو» مدیر فاکسکان ملاقات کند. معمولا سخت افزار اپل را چند کارخانه به طور موازی تولید می کنند اما آیفون ایکس را از صفر تا صد ، تیم فاکسکان می سازد. مینگ-چی کو تحلیلگر معروف می‌گوید در سری اول که ماه آینده است، تنها 2 الی 3 میلیون آیفون ایکس راهی بازار می‌شود که این رقم بسیار کم بوده و مشتریان باید برای خرید تا کریسمس و حتی 2018 صبر کنند.

شماره 10- گوگل قصد دارد محصول خود، گوگل هوم را مجهز به نمایشگر کرده و راهی بازار کند. نام فنی این محصول Quartz است که از روی یکی از اپ‌ها نام و مشخصاتش لو رفته است. اسپیکر هوشمند با نمایشگر 7 اینچی هم یوتیوب دارد، هم مرورگر!

(عکس خبر: کیت 399 دلاری اینتل برای فناوری تشخیص صدا)

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =