«خبرجنوب» نوشت: گسترش و توسعه گذرهای تاریخی و فرهنگی بافت تاریخی شیراز در اولویت فعالیت های شهرداری است.

شهردار منطقه 8 (بافت تاريخي و فرهنگي) شهر شيراز با اعلام اين مطلب گفت: گسترش و پويايي گذرهاي محل و تاريخي منطقه و توجه به پياده راهها از اصلي ترين اهداف ما براي احياي اين بافت است.
شهدوست ادامه داد: در همين زمينه هم اكنون ساخت 5 پروژه پياده راه در اين بافت پيش بيني شده كه ساخت 2 پياده راه در حال اجراست و 3 پروژه ديگر نيز در مراحل ابتدايي ساخت قرار دارد. وي اضافه كرد: طي تفاهمنامهاي كه چند سال پيش داشتيم قرار بود هر كدام از ادارات كار ساماندهي يكي از گذرهاي تاريخي منطقه را به عهده گيرد كه ساماندهي گذر سنگ سياه به اداره راه و شهرسازي واگذار و اين گذر احيا شد، اما به مرور زمان با توجه به فرسودگي و برخي تخريبها اين گذر نيازمند بهسازي است و در كنار آن ساماندهي گذر سيدذوالفقار نيز به شهرداري واگذار شد كه هنوز در حال اجرا است. شهردار منطقه 8 شيراز ادامه داد: يكي ديگر از پروژه هاي ما پياده راه بين الحرمين است كه هم اكنون در مراحل پاياني قرار دارد و سنگ فرش آن به اتمام رسيده و تا پايان هفته اين پروژه به طور كامل به بهره برداري ميرسد.
شهدوست با اشاره به استفاده از خودروهاي برقي در برخي از معابر بافت تاريخي و فرهنگي گفت: در حال حاضر چند خودروي برقي كوچك در معابر بافت تاريخي به ويژه اطراف مجموعه زنديه و حرم مطهر فعاليت دارد. به مدت يك ماه نيز يك دستگاه خودرو 23 نفره برقي در حوالي ارگ تا بازار فعاليت داشت كه باتوجه به آنكه اين اتوبوس پاسخگوي نيازها نبود براي انجام برخي اصلاحات و رفع نواقص به شركت سازنده بازگردانده شد تا پس از رفع مشكلات به چرخه فعاليت بازگردد. شهردار منطقه 8 شيراز اظهار داشت در خصوص راه اندازي تراموا در مجموعه زنديه حدفاصل ميدان شهدا تا بازار نيز طرح اين پروژه در حال مطالعه است و در صورتي كه شركتي توانايي كار در اين زمينه را داشته باشد حاضريم با طرف هاي موردنظر وارد مذاكره شويم البته هم اكنون با صنايع اصفهان و اراك نيز براي ساخت تراموا وارد مذاكره شدهايم. وي از احياي محور گردشگري بازارچه فيل هم خبر داد و اضافه كرد: در حال حاضر برآوردهاي اوليه براي ايجاد مسير گردشگري و گذر بازارچه فيل در محور زنديه در حال انجام است و در كنار آن طراحي گذر تاريخي كوچه بغيريها نيز به اتمام رسيده و تا چندي ديگر عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =