از دعوا بر سر صندلی‌ها تا زنده شدن یاد بنان

محمد معتمدی شامگاه شب گذشته ( دوشنبه 25 دی ماه) در حالی روی صحنه رفت که در بخش دوم کنسرت سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مجتبی حسینی معاونت هنری وزارت ارشاد و فرزاد طالبی، مدیر کل دفتر موسیقی به تماشای این اجرا نشستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ششمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و اجرای محمد معتمدی در تالار وحدت روی صحنه رفت. در دقایق آغازین شروع اجرا نظم ردیف‌های میانی سالن به دلیل بحث و جدال برخی از شرکت‌کنندگان در این کنسرت بر سر صندلی‌ها تا حدودی بر هم ریخت که با مدیریت پرسنل تالار وحدت ماجرا به سرعت حل و فصل شد.

در آغاز این کنسرت موسیقی مطرح فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله» توسط ارکستر نواخته شد. سپس محمد معتمدی بعد از اجرای ارکستر با همراهی شهبازیان به روی صحنه آمد و به اجرای قطعاتش پرداخت. «نسیم صحرا» اولین قطعه‌ای بود این خواننده جوان آن را در دومین اجرای ارکستر ملی در جشنواره امسال خواند.

«کویر»، «کاروان»، «کجا بروم»، «پر کن پیاله را»، «دل از دستم رفته برون»، «روشنی روی تو» و «ای ایران» دیگر قطعاتی بودند که در ادامه توسط این خواننده اجرا شدند. اما نکته جالب توجه اجرای ترانه قدیمی و خاطره‌انگیز «کاروان»، (تنها ماندم، تنها رفتی) بود که پیش از این توسط بنان اجرا شده بود. اجرای این تصنیف قدیمی حال و هوای خوبی را در تالار وحدت به وجود آورد. بعد از اجرای این قطعه که آخرین قطعه در بخش اول کنسرت بود معتمدی به همراه اعضای ارکستر صحنه را ترک کردند و بعد از دقایقی کوتاه به ادامه اجرا با رهبری فریدون شهبازیان پرداختند.

در بخش دوم کنسرت که سالن شور و حال بیشتری را نیز به خود دید چند قطعه دیگر توسط ارکستر و معتمدی اجرا شد که از میان آنها قطعه «روشنی روی تو» با استقبال بیشتری از سوی حاضرین رو به رو شد. «قطعه ای ایران» نیز که حسن ختام این اجرا بود در پایان با شکوه خاصی اجرا شد که تشویق پی در پی حضار را در پی داشت.

در این اجرا نیز همچون اجرای پیشین ارکستر ملی که با اجرای سالار عقیلی روی صحنه رفت اشتباهاتی از سوی رهبر ارکستر صورت گرفت که البته در مقایسه با اجرای قبلی تا حدودی قابل چشم‌پوشی بود. اما شهبازیان، رهبر ثابت ارکستر کلی در این اجرا نیز چندین مرتبه چوب را در دست دیگرش می‌گرفت و البته ناهماهنگی‌هایی نیز در میان نوازندگان ارکستر به چشم می‌خورد.

در بخش دوم این کنسرت همچنین سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مجتبی حسینی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند و به تماشای این اجرا نشستند.

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =