۰ نفر
۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۹

هدایت الله بهبودی در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین نگاهی کوتاه به سقوط محمدرضا پهلوی در عرض چهار ماه داشته است.

این پژوهشگر تاریخ معاصر در بخشی از یادداشت می نویسد:
«او در پنجم تیر ماه 1357 در گفت‌وگو با مجله «اخبار امریکا و گزارش‌های جهان» چنین گفت: «هیچ کس نمی‌تواند مرا سرنگون کند. من از پشتیبانی 700 هزار نیروی مسلح و کارگران و بسیاری از مردم برخوردارم. به هر جا که می‌روم تظاهرات و اجتماعات باشکوهی به طرفداری از من برپا می‌گردد. من قدرت دارم و نیروی مخالف به هیچ وجه نمی‌تواند با قدرت دولت مقابله کند.»( یواس نیوز اند ورلد ریپورت، 26 ژوئن 1978.)
این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین نوشته است:
«موقعیت ذلت‌بار شاه موجب شد که ویلیام سولیوان سفیر امریکا در تهران در هجدهم آبان، زمانی که دولت نظامی ارتشبد ازهاری اهرم‌های قدرت را در دست گرفته بود، در گزارشی به امریکا چنین پیش‌بینی کند: «آیت‌الله خمینی پیروزمندانه به ایران بازمی‌گردد و مرتبتی مانند گاندی به دست می‌آورد و در قانون اساسی جدید، رژیم سلطنتی به جمهوری اسلامی تبدیل می‌شود.» سولیوان ادامه داد: «اعتماد به شاه و تکیه بر ارتش در مقابله با تهدید خمینی تنها راه مطمئنی بود که تا کنون در پیش گرفته بودیم. اما اگر این راه به شکست منتهی شود و شاه مجبور به کناره‌گیری گردد، ناگزیر باید در اندیشه فکر کردن به آنچه فکر نکردنی است باشیم.»( تاریخ 25 ساله ایران، ج 2، ص 174.)
می‌گویند خداوند دو جا خنده‌اش می‌گیرد. یکی، زمانی که همه اراده می‌کنند کاری صورت گیرد، اما خداوند اراده‌ای خلاف آن دارد؛ و یکی، زمانی که همه می‌خواهند کاری صورت نگیرد و خداوند اراده می‌کند که آن کار تحقق یابد. خدا در 22 بهمن 1357 خندیده است.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    85 3
    خداوند هر چند وقت یک بار می خندد. همیشه افراد زیادی منتظر خنده ی خدا هستند.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    59 13
    هیچ کس و در هیچ زمانی نباید به قدرتش مغرور بشه ...
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    لطفا توهین نکنید
  • ناشناس IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    54 20
    بیماری همه دیکتاتورها در همه زمانها .
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    24 5
    توحید آن است که راجع به خدا تصور و توهم نکنی و عدل آن است که او را به چیزی متهم نسازی . برادرمن صفات مخلوق و هر چیزی که در رابطه با مخلوق وجود دارد در رابطه با خدا خالق وجود ندارد. مانند خوابیدن، غذا خوردن، گرسنه شدن، گریه کردن و... همچنین خندیدن . زیرا که اگر خدا را به خندیدین تصور یا توهم کنیم از توحید خارج گشته ایم .روزی مردی نزد امام صادق ع گفت: الله اکبر ؛ امام ع فرمودند: از چه چیزی بزرگتر است. مرد گفت: از هر چیزی. امام فرمودند: خدا را محدود نمودی. مرد پرسید: پس چگونه بگویم؟ امام فرمودند: بگو خدا بزرگتر از آن است که به وصف درآید. » الكافی ، ج‏1 ،ص117
    • بی نام IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
      0 1
      همه ما جلوه ای از ذات حق تعالی هستیم.خدایی که از رگ گردن به ما نزدیکتر است
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    141 7
    برو اقا .من هر چی بنویسم درج نمیشه .حرف مردم را تو مترو اتوبوس و تاکسی بشنو
    • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
      28 26
      چیزی که ما تو همین خبر آنلاین می بینیم مردم از صب تا شب درود برای هاشمی و خاتمی می کنند