۰ نفر
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵

مهر نوشت: معاون رئیس‌ جمهور آمریکا با تکرار مواضع خصمانه کشورش در قبال تهران ادعا کرد: جامعه جهانی باید علیه فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران متحد شود.

در حالیکه «دونالد ترامپ» دیروز اعلام کرد که تصمیم خود را درباره توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» گرفته است، «مایک پنس» معاون وی امروز در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اِس» در این باره گفت: رئیس‌ جمهور روز گذشته اعلام کرد که تصمیم خود را گرفته است. وی تصمیمش بر اساس انتخاب خود در زمان مقتضی اعلام می‌ کند.

معاون ترامپ در سخنانی که نشان از بدعهدی های مکرر واشنگتن در قبال توافقات جهانی است، گفت: ترامپ در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل دیدگاهش را درباره برجام خیلی شفاف بیان کرد. او این توافق را هیچ و مایه شرم خواند. واقعیت این است که انتقال ۱.۷ میلیارد دلار پول نقد به کشوری که حامی ترورویسم است یک ایده وحشتناک بود!

«مایک پنس» ادامه داد: فکر کنم شنیده اید که رهبر ایران هفته پیش اعلام کرد که این کشور می‌ تواند به سرعت برنامه هسته‌ ای خود را از سربگیرند. آمریکائی های می دانند که این یک توافق ۱۰ ساله است. برجام مانع دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ ای نمی‌شود؛ بلکه به آنها تضمین می دهد که بعد از مدت زمان ۱۰ ساله به آن دست یابند.

معاون رئیس‌ جمهور آمریکا باردیگر مواضع خصمانه کشورش در قبال تهران را اینگونه بیان کرد: بالاخره باید به عنوان یک جامعه جهانی گردهم آمده و از رژیم‌ های سرکشی از جمله ایران بخواهیم که فعالیت‌ های بی ثبات کننده اش را متوقف کنند!

شایان ذکر است، دونالد ترامپ در سخنرانی ۲ روز گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، توافق‌ هسته‌ای با ایران را «بدترین توافق در طول تاریخ» و «مایه شرمساری آمریکا» خوانده بود؛ ادعائی که واکنش ها زیادی را در محافل دیپلماتیک و رسانه ای با خود به همراه داشت.

گفتنی است، روز گذشته نیز مجری برنامه «امروز صبح» شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اِس» از نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره اظهارات حسن روحانی رئیس‌ جمهور ایران در اولین مصاحبه اش در سفر به نیویورک که تصریح کرده بود خروج از برجام برای آمریکا هزینه بسیار سنگینی خواهد داشت نیز سئوالی را مطرح کرد؛ «نیکی هیلی» در عقب نشینی آشکار گفته بود که این سخنان پیامی مبنی بر تصمیم وی به خروج از «برجام» نبود، بلکه پیام عدم خرسندی او از این توافق بود.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =