مهندس فرهاد دانشی؛ مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام با اعلام این خبر گفت: عدم تامین خوراک موجب شد از ساعت ١١ مورخه 25 تیرماه 96 تولید در مجتمع پتروشیمی ایلام متوقف گردد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از پتروشيمي ايلام ، دانشی اظهار داشت: :دليل عدم تامين اتيلن از سوي مسئولين مربوطه كمبود "اتان" در منطقه عسلويه وانجام تعمیرات اساسي در فازهای پارس جنوبی اعلام گرديده است ولي متاسفانه عدم هماهنگي وبرنامه ريزي لازم ودقيق براي جلوگيري از بروز چنين شرايطي كه موجب از دست رفتن فرصت هاي توليد ميگردد كاملا" مشهود است و اين امر ضرر و زيان سنگيني را به اين مجتمع تحميل خواهد نمود.

مهندس دانشی ادامه داد : همچنين با توجه به اينكه تاريخ شروع مجدد تحویل خوراك به اين مجتمع مشخص نشده لذا توليد پلي اتيلن سنگين در پتروشيمي ايلام تا اطلاع ثانوي متوقف خواهد بود.

وی با بیان اینکه ظرفيت توليد واحد پلي اتيلن سنگين اين مجتمع ٣٠٠ هزار تن در سال ميباشد ولي از زمان راه اندازي اين واحد در آبانماه سال ٩٢ تا كنون امكان و فرصت توليد با ظرفيت طراحي( در سال) بعلت عدم تامين خوراك كافي براي اين شركت وجود نداشته اظهار داشت: در سال هاي ٩٤ و ٩٥ به ترتيب با توليد١٤۸ هزار تن و ١٧٨ هزار تن محصول پلي اتيلن سنگين از٤٩٪ و ٥٩٪ ظرفيت واحد استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام افزود: طبق برنامه ريزي انجام پذيرفته در سال ٩٦ بايستي ٢٤٠ هزار تن توليد داشته باشيم ولي به دلیل وضعيت موجود در تحويل خوراك تحقق آن دور از دسترس خواهد بود.

مهندس دانشی ادامه داد: در مجموع تاكنون بيش از ۵۲۰ هزارتن پلي اتيلن سنگنين در گريدهاي ٢٢٠٠j و ٧٠٠٠f توليد وبه بازار عرضه شده كه از اين مقدار حدود ٨٠ درصد آن به بازارهاي هدف صادر و ٢٠درصد آن در بازار داخلي كشور مورد مصرف قرارگرفته است،

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با بیان اینکه این شرکت با استفاده از دانش فنی شرکت میتسویی ژاپن قادر به تولید ۳۶ گرید از محصول پلی اتیلن سنگین می باشد اظهار نمود: با توجه به نیاز بازار در یک ماه گذشته دو گرید جدید PE-80 و پلی اتیلن سنگین بادی برای اولین بار در مجتمع تولید و به بازار عرضه شده است.

وی با بیان اینکه ظرفيت استفاده از محصولات در صنايع پائين دستي بسيار پائين است و عملا" به نوعي خام فروشي صورت گرفته و فرصت هاي توليد واشتغال از دست داده مي شود اظهار امیدواری کرد :هر چه سریعتر تعمیرات فازهای پارس جنوبی پایان یابد و این شرکت به چرخه‌ی اصلی تولید خود برگردد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =