احسان حدادی حالا روزهای خوبی را در کنار مربی‌اش،حسین توکلی می‌گذراند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمک بزرگ قهرمان وزنه برداری به قهرمان دوومیدانی.سال قبل بود که حسین توکلی با بی مهری از سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری کنار گذاشته شد و عطای کار در این فدراسیون را به لقایش بخشید اما عجیب تر از این اتفاق زمانی بود که خبر رسید او مربی احسان حدادی نایب قهرمان المپیک لندن در رشته پرتاب دیسک شده است!اگرچه توان احسان حدادی بر کسی پوشیده نیست، اما این بار خیلی ها حسین توکلی را دلیل اصلی پیشرفت احسان می دانند. قهرمان المپیک 2000 سیدنی که شانس همراهی شاگردانش را در المپیک 2016 ریو از دست داد، حالا می خواهد یک قهرمان ارزنده را برای حضور در المپیک 2020 آماده کند. توکلی که 3 هفته قبل از آغاز رقابتهای قهرمانی آسیا به عنوان مربی بدنساز، در کنار احسان حدادی قرار گرفت، درباره پیشرفت این قهرمان در همین مدت کوتاه می گوید:«ما زمان زیادی برای کارهای بدنسازی نداشتیم اما آنچه باعث شد احسان حداد تا این حد پیشرفت کند این بود که ذهنش را از مسائل حاشیه ای دور نگه داشت. من و احسان رابطه دوستانه نزدیکی بایکدیگر داریم و احترانم زیادی برای یکدیگر قائلیم. همین احترام دو طرفه باعث شد بتوانم به احسان کمک کنم تا فقط روی تمریناتش مترکز باشد و اجازه ندهد حواشی غیر ورزشی در کارش تاثیر بگذارد.

توکلی با اشاره به اینکه همین فشارها باعث شده بود، احسان حدادی تصمیم به خداحافظی از ورزش کند، افزود: او واقعا تحت فشار بود. هم در روزهای قبل از المپیک و هم پس از بازگشت از ریو. از سوی دیگر آسیب دیدگی روند تمریناتش را مختل کرده بود. احسان هم در شرایطی در المپیک پرتاب کرد که کف پایش یک استخوان زائد در آمده بود و او را آزار می داد که خوشبختانه بعد از المپیک جراحی کرد. خلاصه اینکه همه این مسال باعث شده بود احسان، آن احسان همیشگی نباشد. او به شدت تحت فشار بود اما هرگز با رسانه ها حرفی از حال و روز خودش نزد و این چیزی بود که من درباره احسان می دانستم. به همین خاطر قبل از هر چیز سعی کردیم روی مسائل روحی - روانی کار کنیم. البته تغییراتی هم در شکل تمرینات بدنسازی و کار با وزنه احسان ایجاد کردیم که خوشبختانه نتیجه بخش بود.»

احسان حدادی کمتر از 20 روز دیگر باید در لندن و در رقابتهای جهانی قهرمانی جهان 2017 پرتاب کند. حسین توکلی، خیلی امیدوار است تا احسان بعد از 6 سال دوباره روی سکوی جهانی برود و مدال کسب کند:« صحبت کردن درباره اینکه احسان می تواند در رقابتهای جهانی مدال کسب کند یا خیر درست نیست، اما من معتقدم باید جاه طلب بود. در همین رقابتهای قهرمانی آسیا در هند اگر شرایط آب و هوایی بهتر بود احسان می توانست  تا 66 متر هم پرتاب کند. 66 متر رکوردی است که احسان در مسابقات جهانی 2011 با آن به مدال برنز رسید و این امیدواری وجود دارد که امسال هم بتواند پرتاب خوبی داشته باشد.»

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =