ایلنا نوشت: نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تشکیل کابینه‌ای متعامل، همفکر و بر پایه خواست‌های مردم، خواستار پیگیری تمامی خواسته‌های مردم ازسوی روحانی شد.

مسعود پزشکیان با بیان این‌که دولت باید تا حد امکان برای تحقق مطالبه معرفی وزرای زن تلاش کند، گفت: رسانه‌هایی که نمی‌خواهند دولت موفق شود، جوی ایجاد می‌کنند که رییس‌جمهوری تا حد ممکن به سمت کسانی که همفکر و متعامل هستند، نرود و سعی می‌کنند با ایجاد چنین جوی میان این افراد همفکر تقابل ایجاد کنند. 

نايب رئيس مجلس با اشاره به نزدیک بودن زمان تشکیل کابینه دوازدهم و انتشار شایعاتی در این رابطه در مورد عدم تحقق برخی خواسته‌ها و مطالبات یا منتفی شدن حضور زنان در کابینه اعلام کرد: به هر حال توقعات و درخواست‌ها بسیار است و به‌لحاظ مدیریتی طبیعتاً اگر خود را بجای رییس‌جمهوری بگذاریم و بخواهد به تمامی درخواست‌ها جامه عمل بپوشاند، ممکن نخواهد بود.

او با تاکید بر این‌که این درخواست‌ها و مطالبات از بخش‌های مختلف ارائه می‌شود، گفت: فراکسیون‌های سیاسی مجلس، مجامع شهرستانی، گروه‌ها و جناح‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی درخواست‌هایی را مطرح کرده و می‌کنند و طبیعتاً پاسخگویی به تمامی این مطالبات به‌لحاظ اجرایی بسیار دشوار خواهد بود.

پزشکیان ضمن ابراز بی‌اطلاعی نسبت به موضوع منتفی شدن حضور زنان در کابینه، تاکید کرد که چنین شایعاتی را نشنیده و دولت باید تا جایی که امکان دارد در راستای تحقق این خواسته نیز تلاش کند.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس با تاکید بر این‌که وجود فشارهای گوناگون به روحانی از جوانب مختلف یادآور شد: امیدواریم هدف از این فشار‌ها کمک به دولت باشد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که باتوجه به آن‌که در تمام کشور‌ها و نظام‌های سیاسی دنیا جناح پیروز در انتخابات نسبت به تشکیل کابینه اقدام می‌کند، چرا در کشور ما برخی جریان‌ها اصلاح‌طلبان را متهم به سهم‌خواهی کرده و حتی صداوسیما نیز این مسئله را به‌عنوان رفتاری ناپسند جلوه می‌دهد، تصریح کرد: واقعیت این است که علت این رفتار را نمی‌دانم! اما به نظر می‌رسد کار رسانه‌ها است. این کار رسانه‌هایی است که نمی‌خواهند این دولت موفق شود؛ بر این اساس جوی ایجاد می‌کنند که رییس‌جمهوری تا حد ممکن به سمت کسانی که همفکر و متعامل هستند، نرود.

او ادامه داد: این رسانه‌ها سعی می‌کنند با ایجاد چنین جوی میان افراد همفکر تقابل ایجاد کنند اما نباید فریب این رفتار را بخوریم.

پزشکیان در پایان در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال حضور نمایندگان مجلس در کابینه اعلام کرد: بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد؛ البته این تصمیم‌گیری برعهده دولت است و اگر بخواهد می‌تواند از میان نمایندگان نیز گزینه‌هایی را در کابینه پیشنهادی معرفی کند اما در حال حاضر چنین مسئله‌ای مطرح نیست.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =