مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی قبول شدگان ماده 28استخدامی آموزش و پرورش گفت : آشنایی معلم به شیوه ها و روش های نوین تدریس و روانشناسی تربیتی یک اصل و ضرورت است ،ولی باید پذیرفت که معلم بیش از آموزش علوم، باید به دانش آموزان درس زندگی و محبت به همنوعان را یاد بدهد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،خدانظر دریکوند در این مراسم که صبح امروز در سالن اجتماعات پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی شهرستان خرم آباد برگزار شد، افزود : سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت ترسیم کننده مسیر حرکت معلمان است و برای توفیق بیشتر در رسالت معلمی باید به مفاد این سند تسلط و آگاهی کامل پیدا کرد .

وی دانشجو معلمان را به مطالعه دقیق این سند سفارش کرد و افزود : باید ذخن خود را خلاق ، جستجوگر و پرسشگر تربیت کرد و به دنبال معلم خوب بودن جرکت کرد . دریکوند معلمی را عشق ، علاقه و هنر عنوان کرد و گفت : خدانکند کسی این جایگاه را به عنوان محلی برای رفع استرس و اضطراب دوران بیکاری و فراغت و کسب درآمد انتخاب کرده باشد .

مدیر کل آموزش و پرورش تاکید کرد: مسئولیت خطیر سرنوشت دیگران بر دوش معلمان است و  اگر می خواهید آینده یک جامعه را ببینید ،باید به آموزش و پرورش امروز آن جامعه و رابطه بین معلم و دانش آموزان نگاه کنید.

دریکوند تصریح کرد : ما معلمان به نوعی خودمان را بازتولید می کنیم و تربیت شدگان مکتب معلم هم میانگین فکر و اندیشه معلمان هستند . مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه تاکید کرد : باید با مسئولیت معلمی آشنا شوید و یک چارچوب فکری برای خودتان تعریف کنید و به آن اعتقاد و باور داشته باشید تا بتوانید در کارو رسالت خود تاثیر گذار باشید . وی شناخت هدف را اولین گام معلمی برشمرد و تصریح کرد : ما می خواهیم با آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه مبارزه کنیم و فرهنگ جامعه را متحول و پویا کنیم و برای حصول این کار باید خودتان را از فضای و حصارهای محدود جدا کنید و از بالا به پدیده ها نگاه کنید .

دریکوند در ادامه افزود : تک تک آحاد جامعه از کلاس های درس معلم گذر می کنند و شخصی نیست که بدون گذر از کلاس معلم و بهره مندی از علم و اندیشه معلم مسیر کمال را طی کرده باشد . وی تاکید کرد : برای معلم باید تک تک دانش آموزان مهم باشند و نسبت به تربیت و آموزش همه آنها حساسیت داشته باشد ؛زیرا چه بسا ممکن است از همین کلاس انسان های موفقی تربیت شدند که بتوانند جامعه خود را متحول کنند . دریکوند بر این نکته تاکید کرد که معلم باید دانش آموزانی را تربیت کند که به همدیگر عشق بورزند ، حس خوب خودباوری ،هویت و خلاقیت داشته باشند ، به یکدیگر احترام بگذارند ، از شادی و خوشحالی همدیگر احساس نشاط و سرزندگی پیدا کنندو از غم و شکست هایهم نوع خود احساس کسالت و ناراحتی کنند .

وی حس امید به آینده و خودباوری را برای رسیدن به موفقیت مهم و حیاتی برشمردو گفت : مردم کشوری مانند ژاپن پس از شکست و ویرانی با همین حس بر مشکلات غلبه پیدا کردندو مسیر خود را با موفقیت ادامه دادند . دریکوند آگاه کردن کردن نسل آینده ساز را از جمله رسالت های حرفه معلمی برشمرد و تاکید کرد : هیچ کس قادر نسیت لذتی را که از آگاه کردن نسل آینده ساز به معلم دست می دهد را درک کند . وی تربیت را کار سخت و دشوار برشمرد و گفت : هیچ کاری را نمی توان با تربیت مقایسه کرد، چرا که تربیت ،سخت ترین ، حساس ترین و ظریف ترین کاری است که معلم باید بدان همت گمارد و در تحصیل آن بکوشد . مدیر کل آموزش و پرورش لرستان آشنایی با شیوه و فنون تدریس را برای معلم لازم و ضروری برشمردو تصریح کرد : تا زمانی که معلم در کلاس درس بتواند با منطق و گفتگو با دانش آموزانش سخن بگوید و ارتباط برقرار کند ، موفق است اما زمانی که منطق و گفتگو تعطیل شود و تنبیه ورود پیدا کند باید گفت که کار معلم به مرحله آخر رسیده است و باید نگران این وضعیت شد . دریکوند تاثیر رفتار را بیش از کلام و گفتار خواندو گفت : دانش آموزان بیش از آنکه از گفتار ما تاثیر بپذیرند ، رفتارو عملکرد معلم را الگوی خود قرار داده و از آن نقش می پذیرند .

وی در پایان سخنان خود تربیت انسان های رشد یافته را خروجی کار معلم عنوان کرد و افزود : در کلاس های درس معلم علاوه بر آموزش علوم باید مهربانی را به دانش آموزان یاد دهدو به آنها بیاموزد که ا ز شادی و پیشرفت دیگران احساس نشاط کنندو از شکست های دیگران آزرده خاطر شوند .

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =