در حالی که بزرگترین نام های تکنولوژی و فناوری برای تولید خودروهای خودران با هم رقابت می کنند، اما ممکن است یکی از سریع ترین بازارهای جهان آنها را نخواهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اتاق تهران،وزیر حمل و نقل هند: اتومبیل های بدون سرنشین مشاغل را می کشد

این مقام ارشد هند این هفته هشدار داد که این فناوری جدید بیکاری را در میان جمعیت جوان که در حال تلاش برای پیدا کردن شغل هستند، افزایش می دهد.

نیتین گدکاری، وزیر حمل و نقل روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: ما اجازه ورود خودروهای خودران به هند را نمی دهیم. ما به آنها نیاز نداریم. هر ماشین یک شغل به راننده آن می دهد، اما خودروهای خودران، این شغل ها را از بین می برند.

وزارت حمل و نقل هند خبر سی ان ان مانی را تایید کرد، اما اضافه کرد که وزیر فقط نظر خود درباره تکنولوژی را بیان کرده است. به هرحال دولت هند هنوز هیچ درخواستی برای دریافت خودروهای خودران نداده است.

بیش از 20 میلیون نفر -حدود 5 درصد از نیروهای کار هند- بیکار هستند. این آمار براساس اطلاعات دولت است که نشان می دهد از زمانی که نارندا مودی، از سال 2014 برروی کار آمده، افزایش پیدا کرده است.

میلیون ها هندی پشت چرخ های تاکسی ها و کامیون ها زندگی می کنند یا اینکه راننده خانواده های ثروتمند، یا هتل ها و یا سایر کسب و کارها هستند. «اوبر» و رقیبش «اولا» برای ده ها هزار هندی شغل ایجاد کرده اند.

تکنولوژی خودروهای خودران هنوز نسبتا جدید است، اما در همین حال هم مخالفانی در چین و ایالات متحده داشته است، جایی که مدیرعامل Baidu غول تکنولوژی به تازگی مقامات را با سواری در یک خودروی خودران در پکن ناراحت کرده است.

شرکت فورد، اوایل امسال یک میلیارد دلار در برنامه خودروهای خودران سرمایه گذاری کرده است. این در حالی است که شرکت فرانسوی PSA -مالک پژو و سیتروئن که اخیر تصمیم گرفته دوباره به هند وارد شود- اتومبیل های خودرانش را در سنگاپور آزمایش می کند.

در این میان شرکت های فناوری مثل گوگل، اپل، اوبر، تسلا پیشروی می کنند. اپل به تازگی برای آزمایش خودروهای خودران خود در ایالت کالیفرنیا مجوز گرفته است.

گروه تاتا (Tata Group)، یکی از بزرگترین سازندگان هند و مالک جگوار لندوور خودروسازی بریتانیایی از طریق طراحی و بازوی فنی تاتا الکسی (Tata Elxsi) تکنولوژی خودروهای خودران را توسعه می دهد.

گدکاری تنها از این ماجرا شکایت ندارد و او نیست که پتانسیل هند برای این بازار را می شناسد. تراویس کالانیک، سال گذشته در سفرش به هند -آن زمان مدیرعامل اوبر بود- گفت: هند یکی از آخرین مکان ها خواهد بود که از خودروهای خودران استفاده می کند، اما به دلایل دیگری. او به طعنه گفته بود: آیا شما دیده اید که مردم در هند چگونه زندگی می کنند؟»

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =