۰ نفر
۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۳

تسنیم نوشت:مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان این که ۶۷ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت میلیون و ۸۴۲ هزار و ۸۲ تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

 مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از پرداخت 67 درصدی مطالبات گندمکاران در کشور خبرداد.

یزدان سیف افزود: امسال به رغم تمامی دشواری ها و تنش های اقلیمی از قبیل بارش های کم در فصل پائیز، سرمای شدید آبان ماه سال گذشته و مواردی از این دست میزان تولید گندم در کشور رشد مناسبی داشته است.

وی همچنین اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت میلیون و 842 هزار و 82 تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ارزش ریالی گندم مورد خریداری را 115 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان 77 هزار میلیارد ریال معادل 67 درصد به حساب کشاورزان واریز و بقیه بهای محصول به محض تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

وی افزود: امسال هر کیلو گرم گندم معمولی باقیمت مصوب و تضمینی یک هزار و 300 تومان و گندم دروم با قیمت یک هزار و 330 تومان از کشاورزان در حال خریداری است.

سیف در ادامه ضمن اشاره به تولید قند و شکر در کشور اظهارداشت: کشت چغندر و نیشکر به واسطه تولید و اشتغال، پایداری در رفتار زراعی کشاورزان و بخش کشاورزی و همینطور توالی و رعایت تداوم کشت در کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: کشت دو محصول مزبور طی سال های 87 تا 91 در مملکت بسیار تضعیف و به تبع چرخ تولید و اشتغال صنایع قند و شکر داخلی با افت شتاب مواجه شد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: متاسفانه با این اقدام تولید داخلی قند و شکر هر روز نسبت به گذشته بی رمق تر و در برابر واردات این کالا روی ریل رونق قرار گرفته بود.

وی با تصریح اینکه خوشبختانه از سال 92 برنامه افزایش تولید شکر با قدرت هرچه تمامتر در کشور کلید خورد، اذعان داشت: اجرای این طرح تاکنون نتایج مثبتی در جامعه به همراه داشته است.

سیف اضافه کرد: تولید یک میلیون و 650 هزار تنی شکر طی سال گذشته در کشور شاهدی بر صدق این مدعاست.

وی یادآورشد: پیش بینی می شود امسال میزان تولید شکر در ایران به بیش از یک میلیون و 800 هزار تن برسد.

 

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =