«استیو مولنکوف» معتقد است اگردنبال ابداع و نوآوری می گردیم نباید در گوشی جدید خود آن را جستجو کنیم بلکه آن را می‌توان در خودرو یافت.

 

به گزارش خبرآنلاین، این روزها برخی از کارشناسان ابداع و نوآوری در موبایل را تمام شده فرض می کنند و بر همین اساس است که مدیر اجرایی کوآلکوم، سازنده تراشه‌های موبایل می‌گوید 10 سال آینده ابداعات فناورانه را باید در خودرو ببینید نه در موبایل.

وی که در شوی اتومبیل فرانکفورت حضور یافته بود تاکید کرد آینده فناوری را باید در بخش خودروسازی و فناوری‌های مرتبط با آن بیابیم. همچنین این موضوع گرایش کوآلکوم را نشان می‌دهد که به عنوان اولویت استراتژیکی خود قصد سوئیچ کردن از موبایل به خودروسازی را دارد.

در حال حاضر برترین گوشی‌های اندرویدی بازار مجهز به تراشه اسنپ دراگون 835 هستند که ساخت کوآلکوم است و حتی کوآلکوم بخش بزرگی ار تراشه‌های اپل را نیز تولید کرده است، هرچند این اواخر دست به جنگ حقوقی علیه یکدیگر زده‌اند.

شاید یکی از دلایلی که کوآلکوم قصد سوئیچ کردن ساخت تراشه از موبایل به خودرو را دارد نه تنها جنگ با اپل است بلکه نبرد با سایر سازندگان گوشی است که این روزها اغلب آنها از تَلَکه شدن توسط کوالکوم ابراز نارضایتی کرده و به دادگاه شکایت کرده‌اند.

از سوی دیگر مطابق پیش بینی IDC تا سال 2021 فروش تراشه به بخش خودروسازی به رقم 50 میلیارد دلار خواهد رسید.

به هر حال، رشد 52 درصدی این بخش قابل توجه است.

اتصالات، محاسبات و سیستم برقی فاکتورهایی است که در ساخت تراشه برای خودرو لحاظ می‌شود و هدف لزوما ساخت خودرویی سریع‌تر نیست. خودروها به دلایل مختلف از جمله ایمنی و نگهداری شروع به ارتباط با یکدیگر می‌کنند.

دو فناوری اینترنت اشیا و 5G در این راه کمک کننده بوده و تراشه‌ها بر این اساس ساخته خواهند شد.

بنابراین اتصال خودرو به مرکز و ارتباط با سایر خودروها نیاز به معماری پیچیده در بخش تراشه با هدف سفری امن دارد که کوآلکوم از هم اینک خود را برای آن آماده کرده است و نمونه‌های آن را در خودروهای خودران می‌بینیم.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =