استاندار آذربایجان غربی گفت: ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اتمام هشت مدرسه نیمه تمام در استان تخصیص می یابد و این مدارس تا پایان مهرماه تحویل آموزش و پرورش استان می شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت چهارشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی که در محل استانداری برگزار شد، افزود: ۲ مدرسه دیگر نیز توسط اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی تامین اعتبار شده که تا آخر مهرماه در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی می توان با مدیریت بهینه منابع مالی و امکانات موجود، روند ساخت و ساز مدارس را برای حضور دانش آموزان تسریع کرد و نقش مدیریت در این زمینه بسیار تاثیر گذار است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: برای اینکه دانش آموزان استان بازمانده از تحصیل نشوند، سال گذشته ۸۸ کلاس با کمتر از پنج دانش آموز در استان دایر کردیم و امسال نیز ۱۴۸ کلاس در این حوزه دایر می کنیم تا بچه ها از تحصیل و درس باز نمانند.

فریدون سید مصطفوی اظهار کرد: در بحث کتاب نیز اولیایی که دانش آموزان مقطع ابتدایی دارند، کتاب ها را از مدارس تحویل می گیرند.

وی اضافه کرد: در پایه یازدهم ۶۷ کتاب جدید التالیف داشتیم و جای نگرانی برای دانش آموزان و اولیا وجود ندارد.

وی بیان کرد: ۱۴ طرح دولتی از اداره کل نوسازی استان تحویل گرفته شده و در کنار این مدارس دولتی ۲۵۹ کلاس درس از خیرین مدرسه ساز به صورت مشارکتی تحویل گرفته ایم.

وی ادامه داد: برای کلاس های اول ابتدایی، هفتم و پایه دهم برنامه ریزی خاصی داشته ایم و از منظر ثبت نام و هدایت تحصیلی در این مقاطع آماده سازی شده است.

آذربایجان غربی دارای ۵۵۰ تا ۵۶۰ هزار دانش آموز است که در چهار هزار و ۸۰۰ مدرسه تحصیل می کنند.

از این تعداد ۴۰۰ مدرسه غیر دولتی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =