۰ نفر
۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران : بیش از ۱۳ هزار طرح صنعتی با پیشرفت بالای ۵۰ درصد در کشور فعال است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران،علی یزدانی پیش از ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس که در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد، اظهار داشت: ارتقاء جایگاه شهرک شهرک‌های صنعتی استان فارس در کشور از اقدامات تاثیرگذار مدیرعامل سابق شرکت‌ شهرک‌های صنعتی فارس بود.

وی افزود: مدیرعامل جدید شهرک‌های صنعتی استان فارس نیز از نیروهای کارشناس و کارآمد شهرک‌های صنعتی ایران است که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب روز به روز شاهد رونق و توسعه در شهرک‌های صنعتی این استان باشیم.

یزدانی با بیان اینکه استان فارس از استان‌های مهم کشور در صنعت و معدن است گفت: در حال حاضر بیش از 49 هزار جواز تاسیس در کشور به عنوان طرح صنعتی صادر شده و فعال است که بیش از دو هزار 675 طرح آن مربوط به استان فارس است که بخش زیادی از آنها در شهرک های صنعتی فارس مستقر خواهد شد..

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: در کل کشور 84 هزار و 956 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری فعال است که بیش از چهار هزار و 261 واحد آن در استان فارس فعال است.

وی گفت: همچنین از 398 خوشه صنعتی شناسایی شده در کشور 14 خوشه آن در استان فارس فعال است که نشان از تعامل بنگاه‌های کوچک و بزرگ در این استان دارد.

یزدانی با اشاره پایش طرح های بالای 51درصد پیشرفت فیزیکی از وجود 13هزار طرح با اشتغال 444هزار نفر در کشور خبردادو خاطرنشان کرد: در استان فارس نیز در حال حاضر بیش از 297 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد وجود دارد که امیدواریم با حضور مدیرعامل جدید شهرک‌های صنعتی در استان فارس تا پایان امسال بخش زیادی از این طرح‌ها که اشتغال نزدیک 9 هزار نفری را به همراه دارد به نتیجه برسد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه برنامه‌های شهرک‌های صنعتی در راستای اقتصاد مقامتی دنبال می‌شود افزود: معتقدیم امروز تولید اشتغال نیازمند همت جمعی و وجدان کاری است و توسعه با همگرایی و همراه شدن با هم امکان‌پذیر است.

وی همچنین خواستار حمایت از شهرک‌های صنعتی و تخصیص اعتبارات بیشتر شد و گفت: تنها 14 درصد تخصیص‌های ملی داشتیم که امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس اعتبارات بیشتری تخصیص یابد.

یزدانی به موضوع پرداخت تسهیلات رونق تولید به صنعتگران اشاره کرد و گفت: تا امروز صبح بیش از 25 هزار و 653 بنگاه برای گرفتن تسهیلات طرح رونق تولید که 30 هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کرده‌اند.

وی گفت: قبول داریم نرخ تسهیلات 18 درصد است اما با همین تسهیلات در سال قبال 186 بنگاه کوچک که راکد بوده اند در شهرک‌های صنعتی در حوزه صادرات فعال شدند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال بیش از 120 درصد رشد واگذاری زمین و بیش از 20 درصد رشد در زمینه تعداد انعقاد قراردادها در شهرک‌های صنعتی داشته‌ایم.

یزدانی با بیان اینکه در زمینه ایجاد شهرک‌های صنعتی به دنبال تخصصی کردن آن هستیم گفت: در این زمینه اخیرا دولت چهار شهرک تخصصی به تصویب رسانده و در استان‌های مختلف کشور فعال می‌شود.
وی ادامه داد:در حال حاضر 70هزار و 521قرارداد با سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور منعقد شده است.
، در این مراسم از تلاش‌های شاهپور قنبری مدیرعامل سابق شهرک‌های صنعتی استان فارس قدردانی و احد فتوحی به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =