معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایى کشورى از محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهاى هواپیمایى خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومي سازمان  هواپيمايي كشوري، محمدجواد تقوايى در هفدهمين جلسه ماهانه معاونين و مديران شركتهاى هواپيمايى با معاونت استاندارد پرواز و مديران ذيربط اين سازمان، ضمن اعلام اين خبر گفت: در حال بررسى و تدوين مقررات جديدى جهت ايجاد محدوديت در تنوع تايپ هواپيما در شركتهاى هواپيمايى هستيم چرا كه تنوع تايپ مي تواند مشكلات بسيارى در ساختار مديريتي و تامين ايمني و كيفيت شركت هاي هواپيمايي ايجاد كرده و فرآيندهاي مهندسى و تعميرات، لجستيك و تضمين مرغوبيت و بازرگانى شركت هواپيمايى را تحت تاثير قرار دهد.

وي ضمن اشاره به خطرات و مشكلات تنوع تايپ هواپيما گفت: بعضاً مشاهده مى شود شركتى ٨ فروند هواپيما دارد از ٥ تايپ متفاوت، كه خود معضل بزرگيست در اين خصوص در صدد هستيم كه براساس دستورالعمل جديد تنوع تايپ را متناسب با تعداد ناوگان يك شركت محدود كنيم. بدين ترتيب شركت هاي هواپيمايي فعال و در شرف تاسيس بايد در روند برنامه ريزي فعاليت هاي و توسعه ناوگان خود به اين مهم توجه داشته باشند.

تقوايي از معلق شدن مجوز بهره بردارى خطوط هواپيمايى در صورت عدم اثربخشى نظام كيفى و ايمنى آنها خبر داد.

وي با اشاره به اهميت نقش مديران كيفي و ايمني گفت: در برخي موارد شاهديم كه به موضوع ايمنى و تضمين مرغوبيت در خطوط هوايى توجه شايسته نمي شود و مديران كيفى و ايمنى بايد به عنوان بازوي مديرعامل شركت هواپيمايى باشند و بهبود مستمر در سيستم كيفى مشخص كننده وضعيت خط هوايى خواهد بود.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپيمايى كشورى افزود: در صورت عدم اثربخشى سيستم تضمين مرغوبيت و ايمنى، يافته سطح١ به شركت هواپيمايى گرفته شده و بلافاصله عمليات پروازى آن متوقف و تعليق خواهد شد.

سپس مجيد حسنلو قائم مقام معاون استاندارد پرواز، در خصوص اهميت نظام ايمنى و تضمين كيفيت مطابق مقررات CAO.IRI AIR OPSتوضيحاتى را ارائه داد و بر سطح١ بودن يافته ى عدم اثربخشى نظام كيفى تأكيد كرد.

وي با بيان اينكه يافته سطح١ به اين مفهوم است كه هر عدم تطابق جدى با مقررات كه حتما ايمنى پرواز را به خطر مى اندازد و مطمئناً ريسك خطر آن در سطح غير قابل قبول است، افزود: هر شركتى كه تضمين مرغوبيت (كيفى) آن تأثيرگذار و بهبود پذير نباشد، مشمول يافته سطح١ است.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    0 0
    شما اول برید قانون ممنوعیت ورود هواپیمای بالای 15 سال سن رو اجرا کنید، این یکی پیش کش.