مهر نوشت: وزیر خارجه عربستان در سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تکرار گزافه گویی ضد ایران، راه حل بحران سوریه و یمن را سیاسی دانست.

به گزارش المیادین، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد که عربستان با جدیت در برابر تروریسم و اشکال مختلف آن و منابعش ایستاده است.

وی در ادامه گفت: دوحه از تروریسم حمایت مالی می کند و در گسترش آشوب و بی ثباتی در منطقه دخیل بوده است. هیچ راهی برای پایان بخشیدن به بحران سوریه جز از طریق یک راه کار سیاسی بر پایه توافق ژنو۱ و قطعنامه ۲۲۵۴ وجود ندارد.

وزیر خارجه عربستان در یاوه گویی های خود علیه ایران مدعی شد: ایران یک کشور حامی تروریسم است و از شبه نظامیان طایفه ای در سوریه و عراق حمایت مالی می کند.

سایت النشرة نیز با انتشار صحبتهای الجبیر نوشت، عادل الجبیر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ادعا کرد: عربستان در محقق کردن صلح و امنیت و ثبات در جهان سهیم است. من حامل پیام کشوری هستم که انسان را در اولویت خود قرار می دهد.

وی همچنین درباره یمن مدعی شد: حوثی ها و طرفداران علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن با حمایت ایران تهدیدی علیه ثبات یمن به شمار می روند.

وزیر خارجه عربستان ادامه داد: راه کار نظامی بحران در یمن را حل نمی کند و ما از روند سیاسی در این کشور حمایت می کنیم.

جبیر بدون اشاره به حملات ائتلاف متجاوز کشورش علیه یمن مدعی شد: عربستان کمک هایی زیادی طی سالهای گذشته به یمن ارائه داده است. ما از میزان رنج های انسانی به دلیل کودتا خبر داریم. در خصوص میانمار نیز باید بگویم که عربستان نسبت به سیاستهای سرکوب گرایانه مقامات میانمار علیه اقلیت روهینگیا نگران بوده و به ارائه کمک های بشر دوستانه خود به آنها ادامه می دهد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: عربستان به حمایت از تلاش های بین المللی برای مبارزه با تروریسم و تندروی پایبند است. خاورمیانه در شرایط تنش آلود بی سابقه ای به دلیل مداخلات ایران به سر می برد.

وزیر خارجه عربستان همچنین گفت: عربستان درهای خود را به سوی صدها هزار سوری باز کرد تا آنها را در خود جای دهد.

جبیر در خصوص مساله فلسطین نیز عنوان کرد: ما به تشکیل کشور مستقل فلسطین به مرکزیت قدس شرقی برای پایان بخشیدن به درگیریهای عربی اسرائیلی پایبند هستیم.

وی ادامه داد: درگیری اعراب و اسرائیل شدیدترین درگیری است که منطقه ما در تاریخ معاصر شاهد آن است و هیچ توجیهی برای ادامه یافتن آن وجود ندارد.

وزیر خارجه عربستان برای سرپوش گذاشتن بر حملات متجاوزانه کشورش علیه یمن مدعی شد: کشورهای عضو ائتلاف به درخواست دولت مشروع یمن برای نجات دادن مردم این کشور وارد عمل شد و راه کار نظامی در یمن مورد نظر نبود بلکه بعد از تلاش های سیاسی گسترده برای تحقق ثبات در این کشور صورت گرفت. عربستان بر حمایت خود از روند سیاسی در یمن تاکید دارد. ریاض طی سالهای گذشته بیش از ۸ میلیارد دلار کمک های بشر دوستانه به یمن ارسال کرده است!

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    1 0
    خدا لعنت کنه همه وهابیون ادم کش را