۰ نفر
۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

ایسنا نوشت:شهر نیویورک در راستای گسترش استفاده شهروندان از خودروهای برقی قصد دارد تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در این شهر را افزایش دهد.

شهر نیویورک در آمریکا یکی از شهرهای شلوغ و پر ترافیکی است که در جهان به آلودگی هوا و  ترافیک مشهور است. 

بسیاری از شهرها و کشورهای پیشرفته در جهان با هدف حفظ محیط زیست، کاهش انتشار آلاینده ها، افزایش کیفیت هوا و تامین سلامتی شهروندان خود، هم اکنون بدنبال توسعه استفاده گسترده و راحت تر از خودروهای برقی هستند. همانظور که بیل دی بلازیو - شهردار نیویورک - خاطرنشان می کند، بسیار واضح و بدیهی است که بدون ایجاد زیرساخت های خودروهای برقی نظیر ایستگاه‌های شارژ، هدف گسترش استفاده از خودروهای برقی میسر نخواهد شد. 

بدین ترتیب نیویورک به منظور ایجاد و ساخت ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در سراسر این شهر، قصد دارد بالغ بر ۱۰ میلیون دلار سرمایه گزاری کند. طبق برنامه های شهر نیویورک قرار است بیش از ۵۰ ایستگاه ساخته شود تا به شهروندان دوستدار محیط زیست و دارندگان خودروهای برقی اجازه دهد از خدمات شارژ خودروهای برقی خود استفاده کنند. 

هم اکنون تنها ۱۶ ایستگاه شارژ عمومی در نیویورک مستقر و ایجاد شده است که چهار واحد آن به مالکیت شرکت خودروسازی تسلا (سازنده خودروهای برقی لوکس در آمریکا) است. اما این تعداد برای جمعیت میلیونی شهروندان نیویورک و خودروهای این شهر ناچیز است.  

هدف کلانشهر نیویورک آن است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی، خودروهای برقی حداقل ۲۰ درصد از خودروهای این شهر را تشکیل بدهد. طبق آمار منتشر شده، تا پایان سال ۲۰۱۶ گزارش شده است که مجموعا تعداد دو میلیون و ۱۶۲ هزار و ۳۲۹ دستگاه خودرو در این شهر ثبت نام و استفاده شده است که برآورد می شود تا سال  ۲۰۲۵ میلادی، ۴۳۲ هزار و پانصد دستگاه از این رقم به خودروهای تمام برقی تعلق داشته باشد.   

شهردار نیویورک بر این باور است که حرکت و گذار بسوی خودروهای برقی قطعا به نفع همه انسان هاست چرا که منجر به افزایش و بهبود کیفیت هوا، حفظ بیشتر محیط زیست، کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها به هوا و تامین سلامت مردم و شهروندان خواهد شد. 

حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا واقعا افزایش تعداد ایستگاه‌های شارژ در شهرهای مختلف جهان بر افزایش استفاده شهروندان از خودروهای برقی تاثیرگذار خواهد بود یا خیر.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =