مهر نوشت: وزارت دفاع آمریکا به هشدار وزیر خارجه کره شمالی که اعلام کرده بود حق سرنگونی جنگنده های متجاوز آمریکایی را بر اساس منشور ملل متحد دارد؛ واکنش نشان داد.

به گزارش اِسکای نیوز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به اظهارات «ری یونگ-هو» وزیر خارجه کره شمالی درباره هدف قرار دادن بمب‌افکن‌های متجاوز آمریکائی بر اساس منشور ملل متحد واکنش نشان داد.

به گزارش راشاتودی، سرهنگ «رابرت منینگ» (Robert Manning) سخنگوی پنتاگون در پاسخ به مصاحبه وزیر خارجه کره شمالی گفت: اگر کره شمالی اقدامات تحریک آمیز خود را متوقف نکند، بدانید گزینه‌ هایی را برای برخورد با کره شمالی به رئیس جمهور ارائه می‌دهیم.

این در حالی است که «ری یونگ-هو» (Ri Yong-ho) وزیر خارجه کره شمالی ساعاتی پیش در یک کنفرانس خبری در نیویورک در این باره اعلام کرد: پیونگ یانگ در راستای دفاع از خود و بر اساس منشور سازمان ملل حق سرنگونی جنگنده های آمریکائی حتی آنهایی که در حریم هوائی ما نیستند را نیز دارد.

«ری یونگ-هو» در ادامه تصریح کرده بود: ترامپ هفته گذشته علیه ما اعلام جنگ کرده است. اظهارات او مشخصاً اعلام جنگ بود. با توجه به تهدید ترامپ، همه گزینه ها برای کره شمالی بر میز قرار دارد.

لازم به ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل تهدید کرده بود که «کره شمالی را به طور کلّی ویران خواهد کرد».

گفتنی است، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی در ۲۴ سپتامبر سال جاری میلادی اعلام کرد از آنجائی که ترامپ از دسترسی کره شمالی به تسلیحات هسته ای اطمینان دارد، هرگز به این کشور حمله نمی کند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =