مهدی سعیدی عضو منتخب انجمن‌ طراحان بین‌المللی شد

مهدی سعیدی هنرمند و طراح بین‌المللی ایرانی منتخب عضویت در ای جی آی (انجمن طراحان گرافیک بین‌المللی) شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی سعیدی استاد طراحی گرافیک که در دانشگاه تاسون ایالت مریلند آمریکا تدریس می‌کند برای عضویت به این انجمن معرفی و پس از گذراندن مرحله داوری به عنوان عضو منتخب سال ۲۰۱۷در مجمع ای جی آی (AGI) در پاریس معرفی شد.

انجمن ای جی آی (AGI) در سال ۱۹۵۱ میلادی (۶۶ سال قبل) در پاریس تشکیل و تاکنون ۴۸۸ طراح معتبر در عرصه گرافیک از ۳۸ کشور دنیا موفق شده‌اند به عضویت این مرکز بین‌المللی در آیند.

اهمیت عضویت مهدی سعیدی در این انجمن به این دلیل است که معتبرترین طراحان دنیا از جمله میلتون گلیزر، پائولا شر، استفان زاگمایستر،​ سیمور چاست، پل دیویس، استیون هلر، مایکل بیروت و ... وی را برای عضویت در این انجمن نامزد و به این انجمن دعوت کرده بودند.

از ایران مرتضی ممیز در سال۱۳۵۶ عضو این انجمن شد و پس از او چهار ایرانی دیگر همچون قباد شیوا به عضویت ای جی آی (AGI) در آمدند.

چشم انداز طراحی‌های سعیدی تحت تاثیر تمرکز او بر اندیشه زیبایی شناسی شرقی، میراث و سنت است، این هنرمند از تجربیات خود در طراحی گرافیک، خوشنویسی فارسی، طراحی حروف و تایپوگرافی برای تبدیل حروف فارسی به شکل و اشکال مختلف استفاده می‌کند تا تصاویر منحصر به فرد در طراحی گرافیک به وجود بیاورد.

تاکنون آثار مهدی سعیدی در بیش از ۲۵۰ نمایشگاه، موزه، دوسالانه و سه سالانه های معتبر در سراسر جهان به نمایش در آمده است و این هنرمند جایزه های معتبر و متعددی از جمله جایزه بزرگ نمایشگاه دعوتی بین المللی سه سالانه پوستر اوزاکا، ژاپن ۲۰۰۹، جایزه بزرگ، سومین نمایشگاه بین المللی پوستر تایوان، ۲۰۰۷، جایزه بزرگ، پانزدهمین نمایشگاه دعوتی بین المللی پوستر کلورادو، امریکا، ۲۰۰۷ را در مسابقات طراحی گرافیک بین المللی کسب کرده است.

58243

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =