ایرنا نوشت: کره شمالی با بیان اینکه رزمایش دریایی مشترک آمریکا و کره جنوبی 'بدترین وضعیت' را در منطقه پیش آورده، علیه این رزمایش به سازمان ملل متحد شکایت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ژا سونگ نام» سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد در نامه ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان، رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در اقیانوس آرام را «بدترین وضعیت» توصیف کرده و به آن اعتراض کرد.

سونگ نام، آمریکا را متهم کرد که با آوردن تجهیزات جنگ هسته ای به شبه جزیره کره، 'دیوانه وار به تمرین جنگ' اقدام می کند.
دیپلمات کره شمالی همچنین واشنگتن را مقصر افزایش تنش در شبه جزیره کره دانست و شورای امنیت سازمان ملل را به نادیده گرفتن 'تمرین های جنگ هسته ای از سوی ایالات متحده' متهم کرد.

سونگ نام از گوترش خواست تا براساس ماده 99 منشور سازمان ملل، توجه شورای امنیت را به 'خطری که تمرین های جنگ هسته ای آمریکا ایجاد می کند' جلب کند.

به گزارش ایرنا، آمریکا و کره جنوبی رزمایش دریایی مشترک 4 روزه را با حضور 3 ناو هواپیمابر آمریکایی از روز شنبه آغاز کردند که به گفته مقام های دو کشور هشداری روشن به کره شمالی است.

این رزمایش در حالی انجام می شود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هنوز سفر 12 روزه خود به شرق آسیا را به پایان نرسانده و در حال حاضر در فیلیپین به سر می برد.
موضوع کره شمالی بخش مهمی از موضوعات مطرح شده در دیدارهای ترامپ با سران کشورها در این سفر به ویژه چین را تشکیل می دهد.

ترامپ اعلام کرده که «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین قول افزایش فشار و تحریم بر کره شمالی را داده است.
همچنین کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا پس از بازگشت از این سفر اعلان مهمی درباره سیاست آمریکا در قبال کره شمالی خواهد داشت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
    0 0
    پس چی شدکرکری خواندن اون