به نظر می‌رسد مشکل حضور تیم‌های ایرانی در آسیا حل نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با وجود آنکه فدراسیون فوتبال اعلام کرد سه تیم پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی مجوز حضور در آسیا را گرفته اند ولی همچنان نگرانی ها در این زمینه وجود دارد. به احتمال فراوان در روزهای آینده هم وزیر ورزش سفری به مالزی خواهد داشت تا در این باره با شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون صحبت کند. این سفر نشان می دهد هنوز کار حضور باشگاههای ایران در آسیا قطعی نیست. در همین حال سلطانی فر جلسه ای هم با مدیران باشگاههای آسیایی برگزار کرد. پس از این جلسه آجرلو مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی به سایت وزارت ورزش می گوید: « حذف این باشگاههای پرطرفدار از لیگ قهرمانان آسیا مطلوب خواست هیچ هوادار و علاقمند ورزش و فوتبال ایران نیست.»
او اضافه می کند: «نباید از اهمیت و پایگاه اجتماعی این 3 تیم پرطرفدار در ورزش کشور غافل شویم. اگر مشکلات قدیمی و بدهی های انباشته شده در سال های گذشته نبود قطعا این 3 باشگاه با تمرکز و آرامش خیال فعالیت های خودشان را دنبال می کردند و می توانستند در شرایط بهتری پاسخگوی انتظارات هوادارانشان باشند و حتی در رقابت های برون مرزی نتایج بهتری کسب کنند. این مشکلات اگر یک بار به شکل ریشه ای حل شود باشگاه های پرطرفدار پایتخت می توانند از این به بعد با رویکرد حرفه ای و ایجاد تناسب لازم میان تعهدات و درآمدهای خود از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری کنند تا مجددا چنین شرایط سختی را تجربه نکنند.»
آجرلو می گوید: «3 باشگاه تراکتورسازی،‌ پرسپولیس و استقلال هواداران زیادی در فوتبال ایران دارند اما در سال های گذشته منابع مالی مشخصی برای این باشگاهها تعریف نشده بود، به همین دلیل در هر فصل بدهی قابل توجهی باقی می ماند که این بدهی ها یکباره انباشته شد و حالا یک بحران عظیم در ورزش کشور ایجاد کرد. اگر این مشکل یک بار با اتحاد و همدلی و حمایت همه جانبه مسئولین حل شود از این پس با احقاق حقوق فوتبال حرفه ای ازجمله درآمد حق پخش و تبلیغات دور زمین می توانیم هزینه های فوتبال را از دل فوتبال بیرون بیاوریم و با برنامه ریزی صحیح اقتصادی زمینه خودکفایی فوتبال حرفه ای را فراهم کنیم که دیگر شاهد شکل گیری پرونده های متعدد و انباشته شدن بدهی های سنگین از سال های گذشته نباشیم.»


252 41

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیمان IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    1 0
    تراکتور هرچه می کشد از آجرلو و مدیریتش می کشد. پاس و استیل آذین را هنوز فراموش نکرده ایم.