پایگاه خبری وزارت ورزش نوشت: مدیرعامل باشگاه استقلال از پرداخت بیست میلیارد تومانی بدهی‌های این باشگاه طی دوسال گذشته خبر داد و گفت: سبک کردن این حجم از بدهی‌ها و طلب‌ها در تاریخ باشگاه استقلال بی‌نظیر است.

سید رضا افتخاری در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، جلسه امروز مدیران عامل سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی با دکتر سلطانی فر را مثبت ارزیابی کرد و افزود: جلسه بسیار خوبی بود که گزارش اقدامات باشگاه در خصوص اخذ مجوز حرفه ای گری را به وزیر ارائه دادیم.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال با بیان این که طی چند ماه اخیر بخش عمده ای از بدهی های خود را پرداخت کرده ایم، گفت: بدهی هایی که طی 10_ 12 سال گذشته انباشته شده بود با تدبیر و رایزنی تعیین تکلیف شد؛ در دوره مدیریت دکتر سلطانی فر بازیکنان و مربیان برای تعیین تکلیف بدهی ها دعوت شدند و موج خوبی در بین آن ها ایجاد شد و آن ها احساس کردند که مورد توجه قرار گرفته اند.وی از بدهی تعداد معدودی از افراد خبر داد که طی روزهای آتی با مذاکره تعیین تکلیف خواهد شد.

افتخاری در ادامه باگلایه از برخی رسانه ها در انتشار اخبار منفی و بعضاً کذب و ایجاد روحیه منفی در بین هواداران و بازیکنان ، اظهار داشت: اگر قرار باشد خبری را به هواداران بدهیم خود این کار را از مراجع رسمی و مشخص انجام خواهیم داد حتی اگر این خبر به نفع ما نباشد. هیچ موقع به هواداران دروغ نگفته و نخواهیم گفت و این مسئله در مذاکرات ما با بازیکنان و مربیان نیز تاکید شده است.
وی خاطرنشان کرد: شرایط کنونی باشگاه در مرحله کنونی استثنایی است؛ این که بدهی انباشته شده 12 سال گذشته در مدتی کوتاه پرداخت شود نشدنی و غیرقابل باور است. همه باید کمک کنند تا تفاهم خوبی صورت گیرد و این مشکل به صورت ریشه ای حل شود.

مدیرعامل استقلال با بیان این پرسش که اگر این سه باشگاه نتوانند جواز حرفه ای گری را بگیرند چه کسی متضرر خواهد شد؟ گفت: هیچ کس از این اتفاق سود نخواد برد بنابراین تمام تلاش ما این است که در این بازه زمانی مرحله به مرحله پیش رویم که خوشبختانه تا این جا توانسته ایم با اقدامات مثبتی که انجام شده رضایت فدراسیون و ای اف سی را جلب کنیم.
وی در ادامه این گفت و گو با تقدیر از بازیکنانی که باشگاه را دراین امر یاری کردند، اظهار داشت: تعدادی از بازیکنان با گذشت از 60 درصد مطالباتشان به معنای واقعی باشگاه را همراهی کردند اما تعدادی هم مقاومت کردند و وکلایشان قول گرفتن صد در صد طلب را داده بود که ما از همین جا می گوئیم : «پرداخت این حجم بدهی ها در این فرصت کوتاه نشدنی است».

سید رضا افتخاری پرداخت این مطالبات را نه در این روزها بلکه به سال گذشته ارجاع داد و گفت: از سال پیش از بازیکنان و مربیان برای تسویه و تعیین تکلیف بدهی ها دعوت کردیم که آمار آن به موقع منتشر خواهد شد. بدهی های باشگاه تمام نشده اما به مراتب سبک تر شده و در حال سبک سازی است.

وی در همین ارتباط افزود: خوشبختانه از زمانی که من به این باشگاه ورود کردم یک ریال بدهی نداشته ایم بلکه طبق آخرین آمارنزدیک به 20 میلیارد تومان بدهی های گذشته را پرداخت کردیم. همین که ریالی برای نسل های آینده بدهی به یادگار نگذاشته ایم خود کار بزرگی است.

مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان این که سال گذشته بین هشتاد تا صد در صد پول بازیکنان را پرداخت کرده و قرارداد جدید بسته ایم، گفت: متاسفانه در گذشته این گونه عمل نشده و ما، ده ها چک برگشتی که دست اشخاص حقیقی و حقوقی بود را جمع آوری کردیم.

افتخاری در ادامه درباره شکایات بازیکنان به کنفدراسیون فوتبال آسیابا تاکید به این نکته که بنای ما جلب رضایت همه طلبکاران است، اذعان داشت: هر بازیکنی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت ببرد به فدراسیون فوتبال ارجاع داده می شود. فدراسیون نیزاین شکایت را به کمیته های مختلف می دهد تا بررسی شود و ممکن است حتی شکایت بجایی نباشد. ما از بازیکنانی که رقم های بزرگ طلب دارند می خواهیم نه در مقابل باشگاه بلکه در کنار ما برای سربلندی استقلال و ورزش کشور گام بردارند.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال در پایان در خصوص بازنشستگی خود گفت: فعالیت من مشمول قانون بازنشسگی نمی شود چرا که کارت ایثارگری خود را به سازمان بازنشستگی کل کشور ارائه داده ام. 

 

254 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی EU ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    5 0
    عملیات بی نظیر خوپول بدن به طاهاپنج ساله از تهران هم می تونه پول طلبکارارو پرداخت منه
  • مصطفی EU ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    0 0
    عملیات بی نظیر خوپول بدن به طاهاپنج ساله از تهران هم می تونه پول طلبکارارو پرداخت منه
  • بی نام A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    5 0
    با پول بیت المال هنر نکردید