رئیس اتحادیه قناد و بستنی اراک گفت: امسال قیمت آجیل در بازار نسبت به چند ماه اخیر بین ۱۰ الی ۱۵ درصد

به گزارش خبرآنلاین، حسن شمس رئیس اتحادیه قناد و بستنی اراک  با اشاره به بازار شب یلدا گفت: امسال بازار آجیل در آستانه شب یلدا نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بوده و قیمت انواع آجیل نسبت به چند ماه گذشته افزایش داشته است. 

شمس تامین آجیل موجود در بازار را از طریق بازارهای داخلی و واردات دانست و اظهار کرد: امسال به دلیل افزایش قیمت دلار و افزایش تعرفه های وارداتی که از سوی دولت اعمال شده است شاهد افزایش قیمت آجیل در بازار هستیم.

افزایش ۲۰ درصدی قیمت پسته

رئیس اتحادیه قناد و بستنی اراک ادامه داد: قیمت پسته به عنوان یک محصول داخلی در مقایسه با ماه‌های اخیر ۲۰ درصد افزایش داشته که علت این افزایش قیمت نیز کاهش تولید و افزایش صادرات بوده است.
شمس اظهار کرد: تخمه کدو، مغزه بادام، گردو، تخمه آفتاب گردان که جزو محصولات وارداتی هستند نیز افزایش قیمتی بین ۳۰ تا ۳۵ درصد دارند.
وی با یادآوری این موضوع که قیمت آجیل در دو سال متوالی ثابت بود، ادامه داد: امسال قیمت آجیل در بازار نسبت به چند ماه اخیر بین ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش داشته است.

بادام‌ هندی‌های موجود در بازار قاچاق است

شمس بادام هندی های موجود در بازار را قاچاق عنوان کرد و گفت: مجوز ورود برای این نوع از آجیل به کشور وجود ندارد لذا تمامی بادام هندی های موجود در بازار قاچاق است، همچنین در قیمت تخمه ژاپنی و فندوق امسال شاهد تغییر قیمت نیستیم.
وی با تاکید بر اینکه امسال تاکنون استقبال خوبی از بازار شب یلدا نشده است، ادامه داد: افزایش قیمت‌ها و مناسب نبودن وضعیت اقتصادی مردم در این امر بی‌تاثیر نبوده است.
رئیس اتحادیه قناد و بستنی اراک بیان کرد: قیمت شیرینی هم در دو ماهه گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته و همچنان با همان قیمت ها عرضه می شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =