ایسنا نوشت: سید ضیاء‌الدین دری از فاجعه منا به عنوان تلخ‌ترین حادثه طی سال‌های اخیر یاد کرد و با تاکید بر اینکه باید تحریم کامل در امر حج صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: برای روشن شدن فاجعه منا ما باید از مجاری دیپلماتیک بدون دعوا و مرافعه وارد شویم.

کارگردان سریال‌های «کلاه پهلوی» و «کیف انگلیسی»،‌ در ادامه مطلب بالا بیان کرد: فاجعه منا یک اتفاق تلخ طی این سال‌ها بود؛ البته پیش از این هم اتفاقاتی در مکه رخ داده بود و هر بار هم حکومت عربستان از زیر بار مسوولیت فرار می‌کرد و در مواردی نیز خودش هم در این جریانات دست داشت. حادثه تلخ منا و دلایل آن باید از طریق اجماع کشورهای اسلامی مورد بررسی قرار بگیرد، خوشبختانه این موضوع در نماز جمعه هفته گذشته هم مطرح شد.

دری در پایان تصریح کرد: برای سفر حج دست کم باید یک الی دو سال اجازه سفر داده نشود و باید تحریم کامل شود؛ اصلا اگر حکومت عربستان می‌خواهد بنایی کند، باید به او فرصت داده شود تا بنایی‌اش را بکند و اگر از پس مناسک حج برنمی‌آید کمک بین‌المللی بگیرد و فکرهای اصولی‌تری داشته باشد. همچنین دولت عربستان باید به اندازه ظرفیتش حجاج را بپذیرد و آنها را تامین کند.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =