۰ نفر
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
اولین برف پائیزی همدان را فرا گرفت

کارشناس ارشد سازمان هواشناسی همدان گفت: موج بارشی از اواخر امشب از استان خارج و دمای هوا تا 8 درجه زیر صفر کاهش خواهد یافت.

نادر پیرتاج همدانی، کارشناس ارشد اداره کل هواشناسی استان در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در همدان با اعلام مطلب فوق افزود: آسمان استان هم اکنون نیم ابری تا ابری در ارتفاعات با بارش برف و باران و گاهی وزش باد همراه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این وضعیت تا اواخر امشب ادامه دارد، و با خروج موج بارشی از استان، هوای تا 8 درجه زیر صفر جایگزین خواهد شد.

پیرتاج همدانی گفت: روند کاهشی دما تا روز دوشنبه در استان همدان ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: با ادامه بارش ها و ورود هوای سرد، احتمال اختلال در تردد جاده ها و مسیرهای کوهستانی استان وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: به رانندگان توصیه می شود با احتیاط در جاده ها استان رانندگی کنند.

سرهنگ عزیزی رئیس پلیس راه استان همدان نیز به خبرآنلاین گفت: بر اثر بارندگی در استان همدان جاده های استان لغزنده است و در برخی از محور های مواصلاتی استان از جمله گردنه آوج،گردنه اسد آباد،گردنه همه کسی،گردنه دخان بارش برف باعث لغزندگی محورها شده است.

وی از تمامی رانندگانی که قصد عبور از محور های مواصلاتی استان همدان را دارند درخواست کرد تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و با سرعت مطمئنه در جاده های استان تردد کنند.

حسین خانجانی، مدیر خدمات شهری شهرداری همدان هم به آمادگی شهرداری اشاره کرد و افزود: با مشارکت بخش خصوصی 200 دستگاه انواع خودرو شامل باب ‌کت، گریدر، کمپرسی و لودر برای هر چهار منطقه شهرداری به تناسب نیاز مناطق چهارگانه شهرداری تامین شده است ضمن اینکه شهرداری حدود 70 دستگاه خودروی خود را برای برفروبی و یخ ‌زدایی آماده فعالیت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هشت دستگاه نمک ‌پاش مکانیزه برای معابر آماده شده که این دستگاه ها نیز به طور خودکار برای یخ ‌زدایی طبق استاندارد‌ها در هر مترمربع 9 گرم نمک پاشی می کنند.

مدیرخدمات شهری شهرداری همدان یادآور شد: 10 هزار تن نمک و ماسه به صورت مرحله‌‌ای از پیمانکار طرف قرار‌داد خریداری می‌ شود.

خانجانی گفت: به غیر از استفاده نمک در دستگاه‌های نمک ‌پاش مکانیزه، از 40 دستگاه خودروی نمک ‌پاش دستی نیز توسط هر خودرو با چهار کارگر در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: 550 نیرو تحت نظارت شهرداری عملیات برف ‌روبی پیاده‌ رو‌ها و نمک‌ پاشی را انجام می دهند و برای همه آنها امکانات مناسب زمستانی شامل باد‌گیر، شلوار و گرمکن، دستکش و چکمه خریداری شده ضمن اینکه 300 نیرو نیز برای برف‌روبی معابر اصلی با خودور در زمان بارش برف در شهر استفاده خواهد شد.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =