فارس نوشت:

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: در صورتی که شورای رقابت زیر بار بازنگری قیمت خودرو نرود، مجلس طرحی را برای قیمت‌گذاری تدوین خواهد کرد.

روح‌الله عباس‌پور در گفت‌‌وگو با فارس با تشریح جلسه اخیر کمیسیون صنایع با وزیر صنعت، اظهار داشت: در این جلسه علاوه بر طرح مشکلات پیش روی بخش صنعت، در مورد قیمت‌گذاری خودرو نیز مسائلی مطرح شد.

وی ادامه داد: در این جلسه در مورد بسته دولت برای خروج غیر تورمی از رکود نیز مسائلی مطرح شد و عنوان شد که مؤلفه‌های موجود در این بسته در واقع به صورت کلی‌گویی ارائه شده که باید برنامه مشخصی در مورد چگونگی اجرای آنها تدوین شود.

وی با بیان اینکه در جلسه مجلس با وزیر صنعت، موضوع قیمت‌گذاری خودرو و اعتراض اعضای کمیسیون صنایع مجلس نسبت به قیمت‌های مصوب شده اخیر نیز مطرح شد، گفت: در این جلسه، اعضای کمیسیون صنایع بر لزوم بازنگری در قیمت‌گذاری خودرو تأکید کردند.

عباس‌پور ادامه داد: در صورتی که شورای رقابت زیر بار بازنگری در قیمت خودروها نرود، مجلس طرحی را برای قیمت‌گذاری خودرو تدوین خواهد کرد و این موضوع به یک قانون تبدیل می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد: این مسئله طی هفت تا هشت روز آینده به نتیجه برسد.

به گفته وی طبق قانون، شورای رقابت حق تعیین قیمت خودرو را ندارد و فقط می‌تواند فرمول قیمت‌گذاری خودرو را تدوین کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع با بیان اینکه طبق فرمول اخیر شورای رقابت قیمت‌گذاری خودرو نمی‌تواند عادلانه باشد، گفت: به عنوان مثال در مورد تبدیل استاندارد یورو ۲ به یورو ۴ بدون اینکه بررسی دقیقی انجام شده باشد و مشخص شود که چه مقدار افزایش قیمت اتفاق می‌افتد، قیمت خودروها به صورت فله‌ای افزایش یافته بود.

وی همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه مشترکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس و شورای رقابت برای بازنگری قیمت خودروها گفت: اولین جلسه این کارگروه برگزار شده و امیدواریم، به زودی به نتیجه مشخصی برسند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    56 0
    دیگه همه میدونن برای تاکید میگم این بحث قیمت رو تموم کنید. یعنی در همین بازار انحصاری و خودروهایی با این کیفیت حالا مقدار اندکی هم قیمت پایین بیاد مشکلات حل میشه؟ چرا نمیخواید یکبار برای همیشه این مسئله رو حل کنید؟
  • سينا A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    71 0
    واقعا اينقدر سخته محاسبه قيمت ؟ خيلي راحت يه گروه بفرستن ببينن مثلا پرايد دقيقا چقدر براي خودروسازا در مياد بعدش يه سود منطقي بهش اضافه كنن بعلاوه هزينه پلاك و بيمه و... مطمئنا خيلي پايين تر از ايني كه هست در مياد اين همه برو بيا نداره متاسفانه منافع يه عده اي اجازه اين كارو نمي ده .
  • امیران A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    8 0
    بعنوان یک ایرانی ستمدیده از ظلمات اتومبیل سازها کم کم دارم اعتمادم رو به مجلس و مجلسیان همانند بعضی از این بنگاههای خبری از دست میدم. مرگ بر خودروسازا و حامیانشون با انتشار درد دلم آزادگی و بی طرفی خودت رو نشان خواهی داد ای جوان
  • جواد IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    3 0
    چند روز پیش در یک فروش فوری عده کثیری اقدام به خرید خودرو با قیمت جدید نمودند در صورت تغییر قیمت ها تکلیف این افراد چی میشه؟ آیا پولی به آنها برگردانده میشه؟
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    3 0
    از وزیر صنعت کهنه کار چنین انتظاری نداریم که به حرف نادرست خودروسازان بدون تحقیق و تفحص علمی گوش دهند۰۰۰۰ پراید بیست و یک میلیون۰۰۰۰ خدای من۰۰۰
  • ناشناسی A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    4 0
    سینا جان اگر این کاررابکنند که قیمت خودرو قطعا زیر 14میلیون است . تمام ماشین های که سال قبل وامسال ساختند وداخل پارکینگ های خود نگه داشتند یک شبه میشه استاندارد یور4 بدون اینکه اتفاقی رو ماشین رخ دهد بعدشم تادیروز ماشین نداشتن حالا که قیمت ها افزایش پیدا کرد وآن نظر عجیب وغریب شورای رفاقت اعلام شد سریع فروش فوری شروع شد .خداراشکر مردم باشعورهستند آقایان مدیرخودروسازی کمی به خودشان بیایند. والا من اگر جای اینها بودم الان حداقل بااین همه کامنت های که مردم می گذارند حداقل تغییری دروضعیت خودرو وقیمتش می دادم امروز که وقت داریم موقع اصلاح است فردا اگر خودروسازجدیدی وارد این مملکت شدنتیجه اینهمه بی عدالتی رایک شبه می گیرندا نگی نگفتی
  • عربلو A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    3 0
    كار از دست دولت و شورا و خودروسازان به دلايل پشت پرده خارج است ، نمايندگان محترم اگر احساس مي كنند كه داخل بازي اينان نيستند و نخواهند شد فقط شماها ميتوانيد افسار قيمت و كيفيت و نحوه واردات منطقي را در دست و بهترين گزينه را اجرايي نمائيد
  • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    3 0
    وعده سر خرمن میخندیم کارمان از گریه گذشت...
  • علی A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    3 0
    واردات با تعرفه برای هممممممممممممممممممممممممممممممممممه آزاد واردات با تعرفه برای هممممممممممممممممممممممممممممممممممه آزاد واردات با تعرفه برای هممممممممممممممممممممممممممممممممممه آزاد واردات با تعرفه برای هممممممممممممممممممممممممممممممممممه آزاد واردات با تعرفه برای هممممممممممممممممممممممممممممممممممه آزاد خیلی سخت و پیچیده بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • زنگنه ES ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    5 0
    بحث قیمت مثل اینکه یه بچه ای را بخوای آمپول بزنی بهش بگی درد نداره . ولی خودش طبق تجربش می دونه درد داره . میبرن آمپولش میزنه درداره . بعد بهش میگن تموم شد تموم شد بریم خونه . درد آمپول بچه تموم شد دیگه یادش نمی یارن . ولی بحث افزایش قیمت هر روز یاد خریداران محترم میارن . شما که قیمتو نمیارین پایین انقد که بردین بالا. فوق فوقش یه چیز جزیی می خواین بیارین پایین.نمیخواد بیارین منت نزارین خیلی ممنون . اگه می تونین نصف همین افزایشو کم کنیدمن از همه تشکر می کنم باتشکر شورای انحصاری رقابت وشرکت سازنده
  • اکبری A1 ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    2 0
    قیمت اصلی بالاخره کی معلوم میشه مگه چکاری داره هی امروز وفردا می کنن
  • ناشناسی A1 ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    3 0
    مرگ یکبار شیون هم یکبار تورا به خدا طرح بدید ملت خسته شدن ازدست این دوکارخانه چرا همه پرسی درکشورنمی گذارید تا همه بفهمند این دو کارخانه انحصاری پیش مردم این مملکت هیچ وجهه ای ندارند وهمه ازمجبور ونداشتن خودرو به سمت این دوکارخانه سرریزمی شوند . بابا اینها درخواب خرگوشی نیستند اینها کلا ازصنعت پیشرفته خودرو درجهان جا ماندن که هیچ خواب ماندن ومردم را با این کیفیت دارن ..... چندساله پراید دراین کشورآمده چقدرتغییرداشته بروید وپراید سال 2012راببینید تامتوجه شوید که کارخانه های داخلی بجای اهمیت درکیفیت وتغییرشکل بدنبال پول پاروکردن ازملت هستند.فقط کافی است درصفحه گوگل پراید اصل کره سال 2012را تایپ کنید آنوقت تغییررا بخوبی احساس می کنید.