فارس نوشت:

کارگردان سینما و تلویزیون گفت: ساخت سریال حضرت موسی(ع) را به دستور مقام معظم رهبری و با توصیه ایشان آغاز کردیم.

بخشهایی از سخنان سلحشور:
-این سریال را با توصیه مقام معظم رهبری آغاز کردیم و همچنین این سریال برگرفته از یک داستان قرآنی است.

-حضرت موسی (ع) تنها پیامبر یهود نیست بلکه پیامبر ما نیز هست و باید دین خود را به این پیامبر ادا کنیم.

-همچنین این داستان بیشترین تطابق را با داستان‌های اسلامی دارد و طبق گفته حضرت رسول اکرم (ص) داستان حضرت موسی (ع) و هارون تا آخر دنیا داستان اسلام خواهد بود.

-در این سریال به شخصیت‌هایی همچون حضرت یوسف (ع)، هارون (ع)، خضر نبی(ع)، یوشع (ع)، شعیب (ع) و حضرت موسی (ع) پرداخته خواهد شد.

-مهمترین هدف ساخت این سریال تعلیم آموزش‌های دینی خودمان به مردم دنیا است، همچنین در جامعه کنونی خودمان هم به مفهوم آن نیاز فراوان داریم.

-در حدود چهار سال است که نوشتن این سناریو را آغاز کرده‌ایم و تحقیقات و داستان نویسی این سریال کامل شده است که هم‌اکنون از 75 قسمت این سناریو 69 قسمت آن آماده شده و 6 قسمت آن هم به زودی به اتمام خواهد رسید.

-البته هم‌اکنون منتظر آن هستیم که به امید خدا بودجه این سریال تهیه شود تا ما بتوانیم پیش تولید آن را شروع کنیم.

-از منابع اسلامی، غیر اسلامی و از ادیان دیگر مانند انجیل، تورات و غیره برای ساخت این سریال استفاده شده است اما به این معنا نیست که از آن باورها و آن اعتقاداتی که در قرآن ما است استفاده نکرده‌ باشیم بلکه داستان و موضوعاتی که مطرح شده است را از رمان‌ها، تورات و از این قبیل منابع هم بهره‌برداری کرده‌ایم.

-محتوا و ارزش‌ها و اصل داستان را از تفاسیر و تاریخ قرآن و اسلام استفاده کرده‌ایم در حقیقت می‌توان گفت که داستان مشترک است چه از دید ما و چه از دید یهود و اهل تسنن فرقی نمی‌کند، داستانی است که همه از آن اطلاع دارند ولی جزئیات داستان را نمی‌دانند.

-ما سعی کردیم جزئیات داستان را از هرجا که می‌توانیم پیدا کنیم اما نگرش‌ها و تعلیمات دینی آن را از کتب و تفاسیر اسلامی استفاده کرده‌ایم.

-کسانی که وضعیت مالی خوبی دارند در ساخت این سریال به ما یاری برسانند چراکه بودجه این سریال بسیار زیاد است اگر این سریال ساخته شود یک اثر جهانی خواهد شد و هم مردم ما این اثر را خواهند دید و هم در دنیا پخش خواهد شد مانند سریال یوسف پیامبر (ع)، حضرت مریم و غیره .. زیرا ما این توان را داریم و در گذشته نیز ثابت کرده‌ایم.

-شاید افرادی باشند که به خاطر پول و تجارت بخواهند این سریال را بسازند و این اثر از نظر تجاری نه تنها زیان نخواهد کرد بلکه سود بسیار خوبی هم دارد اما ما نمی‌خواهیم کسی که برای کمک به این کار وارد می‌شود، انگیزه مادی داشته باشد.

-ما از مومنانی که دوست دارند در ترویج قرآن نقشی داشته باشند می‌خواهیم در این کار ما را کمک کنند تا ما بتوانیم این سریال را بسازیم این کار اگر خوب عرضه شود به امید خداوند تحولی در دنیا ایجاد خواهد کرد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    74 10
    یعنی بعد از ایوب و یوسف پیامبر باز هم روش میشه یه سریال دیگه ای بسازه ؟؟؟؟؟
  • حمید رضا IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    67 5
    ایندفعه یادت نره دستمزد فیامنامه نویس را بدی ، خوب.
  • محمد A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    6 18
    جناب سلحشور فیلم شما نمی سازی بلکه فقط روایت می کنی توی فیلم باید جذابیتهای فراوانی باشه. بخصوص فیلمهای معناگرا درباره پیامبران حلا ببین مردم فیلم شما رو بیشتر می پسندن یا ده فرمان رو
  • مهران IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    79 10
    مملکت خودمون تاریخ و اسطوره نداره چسبیده به مصر. حضرت موسی بهانه است.
  • بی نام IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    101 9
    در مورد زرتشت و كوروش و سرداران رشيد ايران كهن مي ساختي حتما كمك مي كرديم
    • معترض DE ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      42 5
      اتفاقا کمک نمی کردیم چون گند می زد به این شخصیت های برجسته ... خبر منتشر کن
  • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    89 7
    چهارده هزار سال تاريخ داره اين مملكت ملت ميرن واسه مصر باستان سريال ميسازن
  • مهرداد IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    9 66
    مردم کمک کنند
    • پارســآریــایی A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      29 1
      چشم ..فقط مونده بودیم شما دستور صادر کنید
  • مهین A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    67 8
    یک سوال: این آقا چرا فقط داستان پیامبران قوم یهود را میسازد؟
    • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      23 6
      پس در مورد پیامبرای ایرانی بسازه زرتشت , مانی و ....
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    8 16
    اميدواريم مثل سريال حضرت يوسف ع دچار تحريف نشود.
  • ناشناس 20 A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    23 3
    واقعا چرا داريم هويت خودمون رو داريم فراموش ميكنيم تاكنون چند فيلم در مورد تاريخ ايران زمين ساخته شده است يكيش رستم و سهراب بود كه ابروي شاهنامه رو برد با فيلمش. چرا يان فيلها رو نسازيم. كوروش و داريوش كه آبرو و عزت و افتخار تاريخ ايران هستند انوشيراون كه معروف به دادگري بوده است داستانها هزار و يك شب، كه بهترين موضوعات رو در بر داره ماني و مزدك داستانهاي شاهنامه وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو واقعا جناب آقاي سلحشور اگه پول بيت المالكه هفتاد و هفت ميليون صاحب داره رو صرف احيا تاريخ كشورهاي ديگه ميكنيد مديون و خائن هستيد
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    22 2
    این اقا مثل اون رئیس جمهور مورد علاقه اش به بهانه کمک از مردم می خواهد بعضی پولها را پولشویی کند که به دستش می رسد ... اون رئیس جمهور که می خواست دانشگاه باز کند این می خواهد سریال بسازد
  • بی نام RO ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    24 3
    آیا مصری ها تا کنون فیلمی در مورد تاریخ ایران ساخته اند.اعراب سریال عمر را ساختندالبته با کمک عوامل تصویربداری ایرانی ودر آن تا توانستند به ایران توهین کردند حتی در تیتراژ آن خلیج همیشه فارس خلیج العربی نوشته شده بود.
  • عباس IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    21 4
    بجای اینکه مصرباستان رو به مردم نشون بدی،برو فرهنگ وتمدن ایران وکوروش بزرگ رو به جهانیان نشون بده آقای سلحشور..
  • علي A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    10 18
    پيداست كه اين پيامها برنامه ريزي شده است چند جاي ديگه هم كه در مورد اسلام و انقلاب مطلب نوشته بودند باز از اين پيامها بود. شما مقايسه كنيد موقع پخش سريال يوسف پيامبر و برنامه هاي ديگه كه مخاطب چند برابر شده بود .
    • ashia A1 ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
      2 3
      ببخشید اشتباهی منفی دادم
  • هادی IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    15 4
    انصافا هم که شما با این حسن خلق و سعه صدر و چهره نورانی و منش زیبا مناسب ترین فرد برای به تصویر کشیدن زندگی یک پیامبر هستید.
  • سمنانی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    20 4
    برای کشورم ایران چه سودی داره این سریال؟؟؟؟؟از تاریخ ما چی میخواد بگه؟؟؟؟؟تخت جمشید داره نابود میشه انگار نه انگار.آقای سلحشور تو هین های شما به بانوان بازیگر رو هم یادمون نرفته
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    13 2
    ازآقای سلحشور انتظاردارین راجع به ایران باستان فیلم بسازه؟
  • مهدی A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    8 16
    خداییش وقتی یوسف اولین سریش جمعه ها ساعت 10 پخش میشد و یاتکرارش کسی غیراز دیدن حضرت یوسف کانالی دیگر نگاه میکرد حالا چه معتقد چه غیر معتقد ؟
  • فاطمه IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    10 10
    آقای سلحشور از شما بخاطر ساخت تمام کار های قرانی تشکر می کنم.خیلی ها بودند که با باد حرکت می کردن اوایل بعد از انقلاب سراغ ساخت فیلم اسلامی رفتن اما...رها کردن یا سراغ انواع دیگر سوژه ها رفتن.شما ثابت کردی که دغدغه دین داری و انچه بخاطرش شروع کردی را در نیمه راه فراموش نکردی.خدا قوت دلاور.نظرات منفی هم دلسردت نکند.گروهی بیکار مرتب مشغول نوشتن چنین نظراتی در سایت های افراد متدین و طرفدار انقلاب هستن.ما هم میدانیم که اینا در سالای بعد از انقلاب چگونه به هم نون قرض دادن و چگونه برای کوبیدن هر چه نشان از دین و دیانت داشت دست به یکی کردن.مومن هدفش را با سختی و یا تهدید و تمهید تغییر نمی دهد.
  • مازیار IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    4 9
    هرچند با بسیاری از تفکرات آقای سلحشور هم نظر نیستم اما باید عرض کنم ایشان در بین تمامی کارگردانان همگروه خود دارای تفکرات دلواپسی بهتر هستند . از ایشان کارگردانی سریالهای "ایوب نبی" و " اصحاب کهف " رو بخاطر دارم که جزء بهترین کارهای مذهبی بوده و هست و همچنین بازی ایشون در فیلم " پرواز در شب " بسیار خوب و بیادموندنی بود . در مجموع بنظرم بیشتر از خیلی ها کار خوب ساختند . در ضمن تفکرات سیاسی یا عقیدتی افراد نباید روی اظهارات ما در زمینه آثار افراد تأثیر بگذاره .
  • مهتاب IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    6 5
    .,سلحشور دوستت داریم خسته نباشی هنرمند
  • بی نام IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    3 2
    اقای سلحشور اجرت باخدا
  • ش US ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    3 0
    امیدواریم مانندسریال های اموزنده وخوب گذشته مانندیوسف پاک این کارجدیدایشان درس خوبی باشدبه صهیونیست ها