ایرنا نوشت:

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مناطق آزاد کشور در حال حاضر به بنادری برای معرفی برندهای خارجی تبدیل شده‌اند بدون آنکه تلاشی برای آشنایی دیگر کشورها با محصولات داخلی داشته باشند.

احمد مسجد جامعی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد باید نبض تپنده اقتصاد کشور باشند، افزود: مناطق آزاد در حقیقت روزنه‌ای برای پذیرش اجناس خارجی به کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه براساس برخی نظرات، تاکنون هیچیک از مناطق آزاد کشور به اهداف مورد نظر از جمله توسعه صادرات غیرنفتی دست نیافته‌اند، افزود: این مناطق به مکانی برای واردات کالاهای لوکس و غیرضرور به داخل کشور تبدیل شده‌اند.

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر شناخت و رفع مشکل اصلی این مناطق، گفت: امید است علاوه بر حوزه گردشگری که در این مناطق بسیار مورد توجه است، بحث منابع اقتصادی نیز به جایگاه اصلی خود دست یابد و ما به این مناطق صرفا به عنوان یک منطقه توریستی نگاه نکنیم.

وی افزود: براساس ادبیات توسعه اقتصادی، تجارت آزاد یکی از عوامل تاثیرگذار بر رشد اقتصادی است و مناطق آزاد می‌توانند نقش موثری در رشد اقتصادی کشور داشته باشند.

مسجدجامعی تصریح کرد: با نگاه کار شناسانه به وضعیت مناطق آزاد کشور، متوجه تفاوت‌های ویژه این مناطق با سایر نقاط دنیا خواهیم شد به طوری که در تمام کشورها، مناطق آزاد دروازه‌ای برای ارتباط کشورها با جهان محسوب می‌شوند و این آشنایی با صادرات محصولات و تولیدات داخلی اتفاق می‌افتد، در حالی که در کشور ما این اتفاق کاملا معکوس است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RU ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    15 4
    خب چه اشكالي داره؟ در همه جاي دنيا آزادانه همه برندهاي معتبر در شهرها معرفي ميشن و فروشگاه هاي آنچناني با نمايندگي اصلي دارند، بذارين اقلا در مناطق آزاد ايران هم اين موارد باشه، اسمش هم كه مناطق آزاد تجاريه، چقدر بايد از دنيا دور و عقب بود