مهر نوشت:

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در کشور با رقابت نانوشته‌ای در بحث حقوق و مزایا مواجهیم که منجر به ناهمگونی در پرداخت‌ها و به تبع آن کاهش انگیزه نیروی متخصص و پزشکان سازمان شده است.

احمد شجاعی در این باره اظهار داشت: جای تأسف است که با توجه به شرایط موجود و نقائص و کاستی‌های گذشته بخش عمده‌ای از انرژی و زمان مدیران عالی سازمان صرف پیگیری حقوق کارکنان سازمان می‌شود و این در حالی است که در سازمانی با فعالیت‌های علمی گسترده، به جای صرف انرژی برای رفع مشکلات معیشتی همکاران و حفظ انگیزه تداوم فعالیت در سازمان باید تلاش‌ها معطوف به افزایش کیفیت فعالیت‌ها و سطح علمی سازمان شود.

شجاعی اقدامات انجام شده در سانحه هوایی اخیر را از مصادیق فعالیت‌های چشمگیر سازمان دانست و گفت: با نگاهی به اقدامات مشابه در کل دنیا و مقایسه آن با فعالیت‌های پزشکی قانونی در سانحه سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰، چه از منظر علمی و چه از نظر مدت زمانی صرف شده، می‌توان به بزرگی فعالیت پزشکان و عوامل مرکز تشخیصی آزمایشگاهی استان تهران پی برد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در پایان این مراسم، از پزشکان و کارکنان مرکز تشخیصی آزمایشگاهی استان تهران (کهریزک)، به دلیل تلاش فوق‌العاده و شبانه روزی که به کشف هویت متوفیات حادثه از طریق آزمایش‌های DNA منجر شد، تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است طی دو سال گذشته ۹ مرکز ژنتیک قانونی برای تشکیل بانک هویت ژنتیک ایران در ۹ استان کشور تجهیز شده است که مرکز تشخیصی آزمایشگاهی استان تهران با در اختیار داشتن امکانات لازم، یکی از این ۹ مرکز به شمار می‌رود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحمان A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    11 2
    بیا تو آموزش و پرورش ببین کارمندان چه می کشند از این بی تدبیری و بی عدالتی
    • محمد A1 ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      2 7
      توی آموزش و پررش خوبه که. به علت داشتن زمان آزاد زیاد، تقریبا همه معم ها زمان برای شغل دیگری دارند و می توان گفت معلمی شغل دوم آنهاست. کاش بقیه را هم می دیدید.