ایران نوشت:

آتش‌سوزی مرگبار در ساختمان 6 طبقه مجیدیه که سه کشته داشت عمدی بوده است و بوی جنایت می‌دهد.بازپرس جنایی تهران دستور تعقیب تنها مظنون این آتش‌سوزی هولناک را صادر کرده است.ساعت 22.25شامگاه سوم بهمن‌ماه سال‌جاری شعله‌های آتش در خیابان مجیدیه شمالی زبانه کشید و صدای آژیر آتش‌نشانی در شهر پیچید.آتش این‌بار به جان مجتمع مسکونی شش طبقه‌ای افتاده بود که 24 واحد داشت و 60 زن، مرد و کودک  در این حادثه هولناک غافلگیر شدند.ناله و فریادهای زنان و کودکان همه‌جا را پر کرده بود و هیچ‌کس راه به جایی نداشت. آتش همزمان از طبقه شش ساختمان و پارکینگ مجتمع شعله‌ور بود.وقتی وقوع این آتش‌سوزی به سامانه 125 اعلام شد،مأموران آتش‌نشانی چهار ایستگاه به همراه تشک نجات، خودروهای ویژه و نردبان الکترونیکی به محل حادثه اعزام شدند. مأموران با مشاهده شعله‌های سرکش که از طبقه پارکینگ زبانه می‌کشید به اطفای حریق پرداختند. دو خودرو و یک موتور در حال سوختن و سرایت به سایر خودروها بود و به دلیل چوبی بودن نرده‌های راه‌پله، ساختمان نیز بسرعت شعله‌ور می‌شد و ساکنان ساختمان در خانه‌های محبوس شده، بودند و راه به جایی نداشتند که  با تلاش آتش‌نشانان و امدادگران 60 نفر از ساکنان نجات پیدا کردند اما مادربزرگ 62 ساله به همراه نوه چهار ساله‌اش و جوان 28 ساله‌ای با وجود تلاش مأموران جان باختند و دو نفر دیگر که حالشان وخیم بود به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) منتقل شدند.


گفت‌وگو با ساکنان مجتمع آتشین

«اکبری» ساکن طبقه دوم این مجتمع گفت: ساعت ده و نیم جمعه شب بود که صدای داد و بیداد در ساختمان پیچید. در خانه تنها بودم و با شنیدن صدا در ساختمان را باز کردم که در ناباوری با هجوم شعله و دود غلیظ به صورتم روبه‌رو شدم. خیلی شوکه بودم چرا که گمان می‌کردم در ساختمان دعوا شده ولی ساختمان آتش گرفته بود و من نمی‌توانستم کاری کنم. صدای گریه‌های بچه‌ها و ناله و فریادهای زنان در گوشم پیچید بار دیگر وقتی خواستم در ساختمان را باز کنم در قفل شده بود و خیلی ترسیدم. وقتی از پشت پنجره بیرون را نگاه کردم دیدم همه در حال دویدن به سمت خانه ما هستند سریعاً به سمت بالکن رفتم و از آنجا وارد بالکن همسایه طبقه اول شدم که به غیر از من یکی از همسایه‌هایمان به همراه چهار زن دیگر در بالکن منتظر امدادرسانی مأموران آتش‌نشانی بودیم که پس از دقایقی به کمک مأموران نجات پیدا کرده و از طریق نردبان امدادرسانی از بالکن به حیاط آمدیم.
آتش همزمان از پارکینگ و طبقه ششم شعله‌ور بود و همین برایمان سؤال‌برانگیز شد که در یک لحظه چگونه این اتفاق افتاده است.
نجف‌زاده که با کمک آتش‌نشانی نجات پیدا کرده گفت: به همراه مادر و خواهرم در خانه نشسته بودیم و تلویزیون تماشا می‌کردیم که ناگهان دیدم از چارچوب در دود غلیظی وارد خانه شد، خیلی هول کرده بودیم و فقط فریاد زدیم و  کمک می‌خواستیم.این ساختمان 24 واحد دارد که از هر کدام از این خانه‌ها فریاد کمک‌خواهی می‌آمد؛صحنه وحشتناکی بود هنوز باور ندارم در بیداری این اتفاقات برایمان رخ داد ولی خدارو شکر که زنده ماندیم و نجات پیدا کردیم.یکی دیگر از ساکنان طبقه چهارم این مجتمع اظهارات عجیبی داشت. وی در این‌باره بیان کرد: به نظر می‌رسد این تنها یک آتش‌سوزی عادی نبوده و یقین دارم این حادثه عمدی و به‌خاطر کینه و درگیری رخ داده است. برادر صاحب مالک که اعتیاد دارد همیشه با عده‌ای درگیری داشت و گمان می‌کنم این درگیری به خاطر بدهی مالی رخ داده باشد چرا که آتش ابتدا از ساختمان آنها شروع شد و پس از آن پارکینگ هم آتش گرفت و دو خودرو و یک موتور هم سوختند. متأسفانه هیچ وقت به این ساختمان رسیدگی نمی‌شد و همیشه دعوا و درگیری وجود داشت و همین مسأله این بار جان سه نفر بی‌گناه را گرفت.خانم میرزایی که دو برادرش برای کمک به اهالی ساختمان سوختند و در بیمارستان بستری هستند در این باره گفت: شب حادثه خانه نبودیم و دو برادرم به نام‌های «فریبرز» 29 ساله و «سیامک» 31 ساله برای اینکه به خانه‌مان سر بزنند آنجا رفتند اما مدتی نگذشته بود که برادرانمان دچار این حادثه وحشتناک شدند.
فریبرز که در بیمارستان خاتم‌الانبیا بستری است و 18 درصد سوختگی دارد به ما گفت: سیامک وقتی صدای فریادهای کودک همسایه را شنید رفت تا به او کمک کند. او دید که یکی از پسران دوقلوی همسایه‌مان در خانه‌شان را باز کرده و از پله‌ها پایین می‌رود. وقتی سیامک پسرک 4 ساله را در این شرایط دید دوید تا او را نجات دهد ولی نتوانست و 70 درصد دچار سوختگی شد و پسرک بی‌گناه نیز زنده زنده آتش گرفت.
وی در ادامه گفت: یکی از همسایه‌هایمان که زن 62 ساله ای است همراه همسرش در ساختمان ما زندگی می‌کرد و دختر و دامادش همراه دو پسر 4 ساله دوقلویشان در طبقه دیگر ساکن بودند.در آن شب گویی یکی از پسر‌ها با مادربزرگش بوده که در این آتش‌سوزی هولناک هر دوی آنان جان باختند.
یکی از شاهدان این حادثه نیز بیان کرد: متأسفانه یکی از پسران همسایه‌مان که 28 ساله بود هنگام آتش‌سوزی در آسانسور بوده که وی هم به دلیل آتش‌ و دودگرفتگی جانش را از دست داد.
اظهارات بازپرس پرونده
بازپرس مدیر روستا از شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران درباره این آتش‌سوزی  گفت: شب گذشته وقتی مطلع شدم که یک مجتمع مسکونی 24 واحدی در خیابان مجیدیه شمالی طعمه حریق شده است بلافاصله به محل رفته و دستورات لازم را برای بررسی صادر کردم. در جریان بررسی‌ها مشخص شد یک خودروی مزدا 323 دچار حریق شده و شعله‌های آن به آپارتمان مسکونی سرایت کرده و سه نفر در این حادثه هولناک جان باخته‌اند.وی افزود: بدین ترتیب صاحب خودرو شناسایی شد و تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان تحقیقات میدانی مشخص شد که قصوری متوجه صاحب خودرو نیست.
از آنجا که این فرد از شب گذشته به خاطر تحقیقات تکمیلی در بازداشت به سر می‌برد وقتی بی‌گناهی وی در این آتش‌سوزی برای تیم قضایی و پلیسی ثابت شد ظهر دیروز بلا قید آزاد شد.بازپرس مدیر روستا گفت: در جریان تحقیقات میدانی پی بردیم که یکی از آشنایان سابق صاحب مجتمع مسکونی وی را تهدید به آتش‌سوزی کرده است.اکنون تحقیقات کارآگاهان در این شاخه متمرکز شده و فرد مظنون تحت تعقیب پلیسی و قضایی قرار دارد.
وی در پایان گفت: در این حادثه هولناک دو نفر مجروح به بیمارستان انتقال یافتند و سه تن نیز کشته شدند که اجساد یکی از قربانیان ناشناس بود که از سوی پدرش شناسایی شد.
بنابر این گزارش، اکنون ردیابی‌های پلیسی برای دستگیری متهم فراری این حادثه هولناک ادامه دارد.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396918

برچسب‌ها