ایسنا نوشت:

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ‌ با تاکید بر لزوم رعایت اصول و راهبردهای پدافند غیرعامل گفت: باید به گونه‌ای از راهبردهای پدافند عامل و پدافند غیرعامل استفاده کنیم که بتوانیم مجموعه‌های خود را از تهدیدات احتمالی مصون سازیم و دشمن از فکر کردن به این که می‌تواند با کمترین هزینه اقدام موثری علیه کشورمان انجام دهد باز بماند.

 سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اولین کنفرانس علمی مدیریت ریسک در کشور با اشاره به معنای لغوی واژه‌ی ریسک گفت:‌ وقتی که واژه ریسک مطرح می‌شود با نوعی عدم اطمینان مواجه هستیم.

وی افزود: اگر شرایطی که در آن قرار می‌گیریم و یا در آینده با آن مواجه می‌شویم برای ما روشن باشد و همچنین پیامدهای تصمیماتی که اتخاذ می‌کنیم قابل پیش بینی باشد در شرایط اطمینان قرار می‌گیریم اما در شرایط عدم اطمینان با پیامدهایی احتمالی تصمیمات خود مواجه می‌شویم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این که میزان ریسک قابل پیش بینی بودن احتمال وقوع یک پیامد است گفت: بر اساس یک اصل منطقی ، اگر احتمال وقوع یک رخدادی به هر میزان وجود داشته باشد و پیامدهای تاثیر گذاری داشته باشد ، باید آن رخداد را جدی تلقی کرد و خود را برای احتمال وقوع آن و شرایط بعد از آن آماده کرد.

وی با تاکید بر این که ما به دنبال این هستیم که همواره حرکتی همراه با امنیت و پایداری داشته باشیم اظهار کرد:‌اگر زمانی مشکلی در عملکردمان به وجود آید باید به گونه‌ای عمل کنیم که امکان ترمیم آن وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تغییر تهدیدات در عصر حاضر خاطر نشان کرد:‌امروز و به ویژه پس از پایان جنگ سرد، صورت جدیدی از تهدیدات رخ نمایی می‌کند. ما امروز کمتر شاهد تهدیدات سخت هستیم و این تهدیدات امروزه شکلی نرم به خود گرفته‌اند.

وی افزود:‌امروز به دلیل وجود فضای سایبر و همچنین فناوری اطلاعات و ارتباطات ، فضایی در دنیا به وجود آمده است که در پی آن عملا مرزها برداشته شده است.

دهقان با تاکید بر لزوم مقابله با تهدیدات جدید گفت: فضایی که امروز به وجود آمده ، چهره‌ی تهدیدات راتغییر داده است در همین راستا باید برای مقابله با این تهدیدات ما نیز اقدامات متفاوتی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه امروز منظور از صحب‌کردن درباره‌ی تهدیدات و مقابله با آنها ، این است که کدام اقدام می‌تواند بیشتری تاثیر و احتمال کسب موفقیت و بیشترین نقش در عرصه‌ی مقاومت را داشته باشد اظهار کرد:امروز با توجه به وجود فضای سایبر و همچنین فضای فیزیکی اگر ملتی بخواهد خود را در مقابل تهدیدات حفظ کند باید قادر باشد که تهدیدات مربوط به زیر ساختهای خود و همچنین ارتباطات مواصلاتی مربوط به خود را کاملا به صورت پیشگیرانه دفع کند.

وی با تاکید بر این که باید بر روی مقابله با تهدیدات موجود در یک مجموعه نقاط حیاتی آن مجموعه را پیدا کرده و از آنها حفاظت کنیم اظهار کرد: ما امروز نیازمند هستیم تا با آینده پذیری به سمتی حرکت کنیم که تهدیدات مدیریت و مسیر زندگی امن خود را شناسایی کنیم.

وی با تاکید بر این که باید در زیر ساختهای کشور نوعی پراکندگی و عدم تمرکز وجود داشته باشد گفت:‌باید امکانات و زیر ساختهای موجود در کشور را خارج از دسترس نگه داریم. تا در صورت وقوع اتفاق همه این مجموعه به یک باره مورد هدف قرار نگیرند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم رعایت اصول و راهبردهای پدافند غیر عامل خاطر نشان کرد: باید به گونه‌ای از راهبردهای پدافند عامل و پدافند غیر عامل استفاده کنیم که بتوانیم مجموعه‌های خود را از تهدیدات احتمالی مصون سازیم.باید به گونه‌ای عمل کنیم که دشمن از فکرکردن به این که می‌تواند با کمترین هزینه اقدام موثری علیه کشورمان انجام دهد باز بماند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =